تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 فروردين 1394 ساعت 11:12

فیلم مربوط به علی مطهری، کار سپاه نیست

خودسرها 18 اسفند از خانه بیرون آمدند. این‌بار با دست پر؛ گوجه‌فرنگی و سنگ و پاره‌آجر. سوار بر موتورهای سنگین. علی مطهری فرودگاه را به مقصد دانشگاه شیراز ترک کرده بود که به‌یکباره راه بر او بستند و سناریوی از پیش‌ طراحی‌شده شلیک سنگ و پاره‌آجر به سوی خودروی مطهری کلید خورد.

روزنامه شرق در ادامه می‌نویسد: یک ماهی از آن واقعه ناگوار و توهین به نماینده مجلس گذشته و پیگیری‌ها در حال نهایی‌شدن است. برخی در همین زمینه دستگیر شده و برخی با قرار وثیقه آزادند. البته 28 اسفند فیلم عجیبی روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بعدتر برخی خبرها با تیتر «سپاه پاسداران، ناجی علی مطهری در حادثه شیراز» روی سایت‌ها رفت. فیلم سه ‌دقیقه‌ای رنگی با دو دوربین از سمت چپ و راست، سوژه را دنبال می‌کند. جالب اینکه همین فیلم کوتاه، تدوین شده و کار خوش‌ساختی از کار درآمده. مردی جوان که ادعا می‌کند رزمدار است با ته‌لهجه شیرین شیرازی در تمام فیلم سخن می‌گوید. بعدتر او حادثه 18 اسفند را به روایت خود پیش می‌برد.

بر اساس این روایت، فردی که در فیلم سخن می‌گوید نقش اساسی در نجات دکتر علی مطهری داشته و همان ابتدای فیلم به ابلاغ مأموریت سازمانی برای رفتن به محل واقعه اشاره دارد.

پیگیری‌های «شرق» از سردار رمضان شریف، مسئول روابط‌ عمومی سپاه حاکی از آن است که «سپاه به طور رسمی هیچ‌گونه فیلمی در این زمینه منتشر نساخته» و سردار در جریان این فیلم نیست.

این در حالی است که به گفته ترک‌ همدانی، وکیل علی مطهری، نیروی انتظامی در چنین وضعیتی مسئول حفظ امنیت جان شهروندان است و لزوماً حضور ایشان - آقای حسینی - در آن مکان محلی از اعراب نداشته است.

فردی که در این فیلم ادعا می‌کند «رزمدار» است، از این دوربین به آن دوربین می‌شود. گاهی در لابه‌لای حرف‌ها خطابش به علی مطهری است. جایی به کنایه به چهار، پنج موبایلی اشاره دارد که مطهری به همراهش داشته درحالی‌که مطهری همین تازگی‌ها از موبایل نوکیای قدیمی‌اش خداحافظی کرده و تنها یک گوشی موبایل اسمارت‌فون اختیار کرده است.

رزمدار جوان، مطهری را خطاب قرار داده و می‌گوید: «آقای مطهری یادتان هست که سرتان را بین دو صندلی گرفتم و گفتم آقای مطهری حالت خوبه؟ شما حتی یادتان نمی‌آید آجر خورد پشت دست راستم».

فیلم سه‌ دقیقه‌ای خلاصه می‌شود در تصویر آقای رزمدار، پرده سدری‌رنگی که پشت او قرار گرفته و پرچم ایران. زیرنویسی از سمت آقای جوان و آرم بسیج در کنار تصویر تکرار می‌شود.

دوربین‌ها روایت رزمدار از ادامه ماجرا را دنبال می‌کنند. او ماشین را به سمت کلانتری هدایت کرده و دقایقی را با مطهری و همراه او سپری می‌کند «آقای مطهری یادتان هست شروع کردید به تماس‌گرفتن با وزیر کشور، رئیس مجلس و رئیس دانشگاه شیراز. همراهتان هم در حال گزارش ماجرا به رسانه‌ها بودند. شما گفتید به اینها بگید من می‌خواهم با همین سر و وضع آنجا - دانشگاه - حضور داشته باشم. اینها من را نگه داشته‌اند، گفتید - به رئیس دانشگاه - شما سیصد، چهارصد نفری بیاورید اینجا. شما آنقدر ترسیده بودید که برای اینکه حال شما عوض شود به مزاح گفتم آقای دکتر این زانوی من که پر از خون شده، پول کت‌وشلوار من را چه کسی می‌دهد؟»

روایتی که این فیلم سه‌ دقیقه‌ای از ماجرای آن روز ارائه کرده از سوی وکیل علی مطهری زیر سؤال رفته و او روایت این فرد از ماجرا را قبول ندارد. در عین حال به «شرق» خبر می‌دهد که «روز 28 اسفند، دادستانی شیراز به فیلم‌های مهمی از روز واقعه دست یافته و انتشار این فیلم درست در همان روز حالا برای ما علامت سؤال زیادی به وجود آورده است».

سکانس پایانی فیلم با انتقادی از سوی رزمدار حسینی پایان می‌یابد و تکلمه‌ای است بر روایت او «آقای مطهری حتی شما یک تشکر ساده هم از ما نکردید».

898 نمایش

نظر دادن