تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 فروردين 1394 ساعت 10:30

هیئت آژانس انرژی اتمی وارد تهران شد

هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی در قالب پنج نفر به سرپرستی ترو واریو رانتا، معاون مدیرکل آژانس بین المللی در امور پادمان ها بامداد امروز چهارشنبه، وارد تهران شد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: قرار است مذاکرات دوجانبه ایران و آژانس امروز انجام شود.

به گزارش شبکه خبر، به گفته بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی، نشست مذاکرات دوجانبه امروز آغاز می شود که از طرف ایران آقای نجفی نماینده دائم کشورمان در آژانس، آقای بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه و شماری از مسئولان سازمان انرژی اتمی حضور خواهند داشت.
 

ورود هیئت آژانس به تهران
وی هدف از سفر این هیات را گفتگو درباره همکاری های ایران و آژانس در چارچوب برنامه مربوط به بیانیه مشترک دوجانبه دانست که آبان 1392 به امضا رسید.

کمالوندی گفت: براساس این بیانیه مقرر شد موضوعات مختلف در قالب خوشه های مختلف تحت عنوان گام به گام پیگیری شود که تاکنون دو گام را برداشته ایم و از گام سوم نیز که 5 موضوع را در بر می گیرد فقط درخصوص دو موضوع در حال مذاکره ایم که البته از نظر ما اینها هم تمام شده است.

وی درباره موضوعات مطرح در مذاکرات امروز با هیات آژانس افزود: مجموع سه مرحله همکاری های ایران و آژانس شامل 18 موضوع بود که 16 موضوع آن نهایی شده است.

434 نمایش

نظر دادن