تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 فروردين 1394 ساعت 13:45

پایان گروگانگیری در استانبول با مرگ دادستان

منابع آگاه از مرگ دادستان استانبول که در دادگاهی به گروگان گرفته شده بود، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دادستان در حمله نیروهای پلیس به گروگان گیرها به شدت زخمی شده بود.

رئیس پلیس استانبول اعلام کرد: در پی حمله نیروهای پلیس به دادگاهی در این شهر که دادستان آن به گروگان گرفته شده بود، دو فرد گروگان گیر کشته شدند. در این عملیات، دادستانی که به گروگان گرفته شده بود نیز به شدت زخمی شد.

سلامی آلتینوک گفت: دو فرد تروریست در این حمله کشته شدند.

رسانه های ترکیه پیشتر گزارش داده بودند افراد مسلحی سه شنبه در دادگاهی در استانبول دادستان مسئول تحقیقات مربوط به مرگ یک نوجوان را به گروگان گرفتند.

این نوجوان به دست نیروهای پلیس درتظاهرات ضد دولتی سال 2013 زخمی شده بود اما پس از حدود نه ماه درگذشت.

مطبوعات ترکیه این عملیات را به یک گروه چپگرای غیرقانونی نسبت دادند که به سبب انجام دادن حملات زیاد در ترکیه از دهه 1990 شهرت دارد .

رسانه های ترکیه پیشتر بیانیه ای را از این گروه منتشر کردند که این گروه کماندویی تهدید کرده است در صورتی که نیروهای پلیس مسبب مرگ این جوان تا ساعت 12 و 35 دقیقه به وقت گرینویچ علنا اعتراف نکنند ، این گروگان را خواهد کشت .

کاراز مسئول تحقیق در خصوص شرایط مرگ برکین الوان است که یازدهم مارس 2014 پس از 269 روز کمای ناشی از شلیک نارنجک اشک آور پلیس استانبول در تظاهراتی در ژوئن 2013 جان خود را از دست داد .

اعلام مرگ این نوجوان 15 ساله صدها تن از معترضان را به صورت خودجوش در همه شهرهای بزرگ ترکیه به خیابان ها کشانده بود.

722 نمایش

نظر دادن