تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 فروردين 1394 ساعت 13:44

ظریف و لاوروف خبر از پیشرفت در مذاکرات دادند

وزرای خارجه ایران و روسیه در پایان روز ششم دومین دور مذاکرات لوزان خبر از پیشرفت در مذاکرات دادند. هر چند سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پا را فراتر گذاشت و خبر از توافق داد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت مذاکرات را تشریح کرد.

محمد جواد ظریف پس از توفق مذاکرات با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از فعالیت های آنها گفت: از صبح ساعت هفت و نیم هیئت های مذاکره کننده مشغول گفتگو بودند و شاید کمتز از ۲ تا یک ساعت برای نماز و استراحت وقفه ایجاد شد و از همه فرصت استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه پيشرفت هاي خیلی خوبي در صحبت ها بوده است، بیان کرد: تا الان که حدود ساعت یک و نیم صبح به وقت لوزان است کار ادامه داشته و تصمیم گرفتند مابقی کار را ساعت شش و نیم صبح ادامه دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اميدواريم که بتوانيم فردا به نتيجه برسيم.

ظریف تاکید کرد: دراكثر موضوعات راه حل ها کاملا مشخص شده است و بعد از فردا بايد نگارش آغاز شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز بیانیه ای صادر خواهد شد گفت: این احتمال وجود دارد.

وزیر امور خارجه روسیه هم در پایان روز ششم مذاکرات گفت بر روی موضوعات کلیدی برنامه هسته‌ای ایران به توافق کلی رسیدیم و کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ و ایران نوشتن پیش نویس توافقنامه را آغاز کرده‌اند.

"سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران روسی از توافق عمومی بر سر تمام مسایل کلیدی برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وی همچنین گفت که کارشناسان ایران و گروه 1+5 تهیه پیش‌نویس توافق را آغاز کرده‌اند.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت که "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران و "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافقنامه را اعلام خواهند کرد.

لاوروف گفت که توافقنامه شامل بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین بندهایی درباره برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران است.

مذاکرات وزیران امور خارجه گروه 1+5 و ایران دقایقی پیش متوقف شد و قرار است که ساعت 8 صبح به وقت سوئیس از سرگرفته شود.

همچنین قرار است که نشست کارشناسان ساعت 6 یا 7 به وقت سوئیس برگزار شود.

459 نمایش

نظر دادن