تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 فروردين 1394 ساعت 13:00

سفر محرمانه یک هیئت آمریکایی به دمشق

یک هفته پس از آنکه وزیر خارجه آمریکا چرخش سیاست کشورش در قبال سوریه را علنی کرد، برخی منابع از سفر قریب‌الوقوع یک هیئت آمریکایی به دمشق خبر می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم: در شرایطی که ارتش سوریه دستاوردهای مهمی در نبرد با معارضان مسلح و گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب در این کشور دست یافته و از سوی دیگر گروه تروریستی «داعش» در سوریه و عراق از کنترل خارج شده است، کشورهای غربی و آمریکا در مسیر ازسرگیری روابط با نظام سوریه و همکاری با سازمان اطلاعات این کشور برای نبرد با تروریسم گام برمی‌دارند.

یک هفته پس از آشکار شدن تغییر موضع آمریکا در قبال سوریه و سخنان اخیر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن راهی جز مذاکره با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه ندارد، روزنامه عرب‌زبان «رای الیوم»، امروز- یکشنبه- به نقل از منابعی نوشت دولت آمریکا «سرسختانه» تلاش می‌کند تا کانال‌های تماس سری با نظام سوریه در شرایط حاضر ایجاد کند.

گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که یک هیئت آمریکایی برای سفر محرمانه به دمشق در آینده نزدیک، منتظر چراغ سبز نظام سوریه هستند.

حدود یک ماه پیش نیز هیئتی فرانسوی متشکل از 4 نماینده پارلمان این کشور به دمشق سفر کردند و با رئیس‌جمهوری سوریه و برخی مقامات آن دیدار کردند.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، پیشتر تأکید کرده بود که چرخش اروپایی‌ها در قبال دمشق آغاز شده و مسئولان اروپایی در سطوح مختلف اطلاعاتی و دیپلماتیک به دمشق می‌آیند و می‌روند و تماس‌ها ادامه دارد اما این چرخش در سطح رسمی بسیار کُند است.

514 نمایش

نظر دادن