تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 اسفند 1393 ساعت 11:15

بازتاب‌ گسترده «سگ كشی» وحشیانه در ایران + تصویر

روزنامه قانون: انتشار تصاويري از رفتاري غير انساني در كشتن سگ در جاده مشهد شانديز، پس از آنكه واكنش هاي عمومي مردم و مدافعان حقوق حيوانات را در پي داشت، اكنون شكايت رسمي انجمن حمايت از حيوانات در محكوميت رفتارهاي غير انساني در مواجهه با حيوانات را به‌دنبال داشته است.

 اين انجمن در شكايت نامه اي خطاب به فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي، چنين اعمالي را علاوه بر ظلم به آفريدگان خداوند، ترويج خشونت و سنگدلي و به خطر انداختن بهداشت جامعه بر شمرده كه مي تواند باعث سوء استفاده رسانه ها و گروه‌هاي معاند شده و ايجاد سياه نمايي نسبت به وضعيت حيوانات در داخل كشور  كند.

بازتاب‌ گسترده سگ كشی خيابانی در ایران

اين انجمن خواستار آن شده كه فرماندهي انتظامي خراسان رضوي ضمن بررسي صحت اين تصوير، اقدامات لازم براي برخورد با فرد خاطي و معرفي به دستگاه قضايي را داشته باشد. در اين تصوير كه در شبكه هاي اجتماعي منتشر شده است، راننده پراید در جاده مشهد به سمت شاندیز، سگی را به خودرو خود بسته و آن را روی زمین می‌کشد تا این سگ کشته شود.

 تصويري كه با واكنش شديد مردم و حاميان حقوق حيوانات روبه‌رو شد و به هيچ وجه حتي به زعم وحشي و درنده بودن اين حيوان، قابل دفاع نيست. اين راننده چند صد متري سگ را بر سطح جاده كشانده تا جاني در بدنش نماند و به هر دليلي، كشته شود. بي آنكه متوجه انتشار آلودگي هاي ناشي از پخش شدن خون اين سگ در جاده و از آن مهم تر، رفتاري غير انساني در مواجهه با حيوانات باشد.

حامیان حیوانات از روی عکس‌ها که پلاک خودرو کاملا در آنها مشخص است، ظرف دو ساعت مشخصات کامل مالک خودرو شامل نام و نام‌خانوادگی و محل زندگی وي  را جهت هرگونه برخورد احتمالی کشف كرده‌اند تا اقدامات لازم انجام شود.

شهرام امیری‌شریفی، مدیرمسئول شاخه خبری کانون دیده‌بان حقوق حیوانات و فعال حقوق حیوانات درباره اين اتفاق گفته است: تجربه‌ای که ما از گذشته در این رابطه داشتیم ما را برآن داشت که نامه‌ای را مستقیما به سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ارسال کنیم و از او بخواهیم شخصا پیگیر ماجرا شود. چنین رفتاری از هر نظر مذموم بوده و فرد خاطی باید مجازات شود حتی اگر این حیوان قبلا از بین رفته بود باز هم نوع برخورد درست نیست. ما نامه را فرستاديم تا پیگیر این ماجرا شده و این فرد را مورد تعقیب و پیگرد قانونی قرار دهند.

2594 نمایش

نظر دادن