تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 اسفند 1393 ساعت 10:22

خداوند با درآمد نفتی دوران احمدی‌نژاد به ما گفت مشکل شما عقل است نه پول

حسین کمالی تأکید کرد: خداوند با اعطای درآمد 100 میلیارد دلاری در دوران احمدی‌نژاد عملاً به ما گفت که مشکل شما پول نیست؛ بلکه مشکل شما عقل است؛ چراکه ما با 100 میلیارد دلار درآمد می‌توانستیم کشوری را از نو بسازیم.

به گزارش آنا، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار عصر امروز -چهارشنبه- در نشست تخصصی بررسی شعار سال (اقتصاد و فرهنگ) از دیدگاه اصلاح طلبی، که به همت حزب اسلامی کار برگزار شد، اظهار داشت: معتقدم هیچ دولتی تاکنون نتوانسته در مقوله اقتصاد در ایران موفق عمل کند.

کمالی با تأکید بر اینکه «عدم موفقیت دولت‌ها در زمینه اقتصاد در ایران صرفاً‌ به دولت‌های بعد از انقلاب منحصر نمی‌شود»، افزود:‌ کشف نفت در ایران سبب شد تا اقتصاد ایران به سمت اقتصاد حمایتی حرکت کند و همین امر سبب شد اقتصاد رو به افول برود.

دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه «من 10 سال قبل پیش‌بینی می‌کردم که مجتمع‌های تولیدی در ایران تعطیل شوند»، گفت: امروز 80 درصد واحدهای تولیدی ما با مشکل روبه‌رو هستند.

کمالی گفت: من برخلاف دولت که همه امیدش این است که مذاکرات به نتیجه برسد و همه چیز با به نتیجه رسیدن این مذاکرات حل می‌شود، اعتقادی ندارم چراکه این ابر، باران‌زا نیست.

دبیرکل حزب اسلامی کار افزود: مشکل ایران با بقیه کشورها باید حل شود.

وی گفت: آیا اگر مذاکرات به نتیجه برسد مشکل سیستم مدیریتی ما خود به خود حل شده و اقتصاد ما تبدیل به اقتصاد رقابتی می‌شود؟

وی با بیان اینکه «امروز کالاهای خارجی در بازار ایران موج می‌زند»، گفت:‌ کالاهای خارجی در بازارهای ما زیاد شده و مردم از کالاهای خارجی استفاده می‌کنند به خصوص کالاهای چینی، ما با این روند نمی‌توانیم اقتصادمان را رقابتی کنیم.

کمالی با اشاره به اینکه «دولت محمود احمدی‌نژاد 100میلیارد دلار درآمد داشت»،‌ گفت: خداوند با اعطای این درآمد عملاً به ما گفت که مشکل شما پول نیست؛ بلکه مشکل شما عقل است؛ چراکه ما با 100 میلیارد دلار درآمد می‌توانستیم کشوری را از نو بسازیم. گرچه آن دولت با آن فسادهای بزرگ می‌گفت دولت پاک است اما باید بگویم حتی اگر در دولتی فساد نباشد لازم است که ساختار اقتصادی آن درست باشد.

کمالی با بیان اینکه «اقتصاد پویا، اقتصادی رقابتی و سودده است»، اظهار داشت: اقتصادی که مدام مصرف می‌کند و فعالیت تولیدی ندارد، اقتصاد سودده نیست و حتی اگر درآمد هم داشته باشد، موجب تقویت اقتصادی کشور نخواهد شد.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: آقای روحانی از نظر سیاسی به ما نزدیک‌تر است اما این به معنی عدم انتقاد نیست. ما باید روحانی را به راه درست فعالیت اقتصادی راهنمایی کنیم.

1098 نمایش

نظر دادن