تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 اسفند 1393 ساعت 15:40

قابلیت‌های ویژه هواپیمای اختصاصی اوباما + تصاویر

منابع خبری با انتشار تصاویری به بررسی هواپیمای اختصاصی ریاست‌جمهوری آمریکا که دارای قابلیت‌های خاصی است پرداختند.

به‌گزارش آنا به‌نقل از پایگاه خبری «الوطن»، در داخل جایگاه ویژه‌ای از پایگاه «اندروز» نیروی هوایی آمریکا هواپیمای «بوئینگ 747» منحصر به فردی (نسبت به هواپیماهای هم‌نوع خود در جهان) وجود دارد که از آن به عنوان «هواپیمای ریاست‌جمهوری» یاد می‌شود.

براساس این گزارش، از این نوع هواپیما حتی یک نسخه جایگزین وجود ندارد و دارای امکانات و شاخصه‌هایی است که در هواپیماهای متعلق به روسای‌ دیگر کشورهای جهان یافت نمی‌شود.

وسیله‌ای برای تردد رئیس‌جمهوری، اتاق کنفرانس که در زمان لزوم تبدیل به بیمارستان سیار می‌شود و ادوات نظامی که این هواپیما را در زمان لزوم تبدیل به جنگنده‌ای برای دفع حملات موشکی و هسته ای یا حمله به مواضعی خاص می‌کند، از جمله تسهیلاتی است که این هواپیما را به نمونه‌ای شاخص تبدیل کرده است.

در زیر برخی از ویژگی‌های هواپیمای «بوئینگ 747» یا همان بوئینگ ریاست‌جمهوری بیان می‌شود.

ویژگی‌های هواپیما:

یکی از بزرگترین هواپیماهای سراسر جهان

دارای دو طبقه

طول هواپیما به حدود 230 فوت (70 متر) می‌رسد

ارتفاع هواپیما به اندازه ساختمانی 5 طبقه است

وزن بوئینگ به حدود 400 تن می‌رسد

بخش‌های هواپیما

- بخش اصلی: دارای یک میز و دفتری کوچک و دو صندلی که قابلیت تبدیل شدن به صندلی راحتی را دارند. همچنین در این بخش تلویزیون و حمام نیز وجود دارد.

- اتاق کنفرانس: شامل یک میز کنفرانس بیضی‌شکل و تعدادی صندلی که در هنگام پرواز برای برگزاری نشست‌های فوری استفاده می‌شود.

- مرکز ارتباطات: شامل 87 تلفن که 28 عدد از آن‌ها امنیتی و رمزگذاری‌شده است. در این بخش، ماهواره کوچکی نیز وجود دارد که امکان ارتباط با افراد مختلف در زمین یا در ارتفاع را فراهم می‌کند.

- بخش پزشکی: دارای داروخانه‌ای مجهز و اتاق جراحی‌های سرپایی به منظور آمادگی در مقابل حوادث پیش‌بینی نشده است.

- آشپزخانه: در این قسمت، مواد غذایی مورد نیاز رئیس‌جمهوری و همراهانش تهیه و یا طبخ می‌شود. مواد مصرفی آشپزخانه به طور تصادفی از معتبرترین فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه می‌شوند. این بخش به طور هم‌زمان قابلیت پذیرایی از 100 نفر را دارد.

- باشگاه ورزشی: در این هواپیما دستگاه‌ها و تجهیزات ورزشی وجود دارد که رئیس‌جمهوری می‌تواند از آن‌ها در طول سفرهای طولانی استفاده کند.

امکانات دفاعی

- هواپیما دارای سیستم‌های دفاعی برای مقابله با حملات موشکی است.

- دارای محافظ پرفشار برای دفع حملات احتمالی هسته‌ای

- توانایی پشتیبانی از دستگاه‌های دیجیتال داخل هواپیما برای مقابله با خطر امواج الکترومغناطیسی

برخی منابع درباره قابلیت مهم دیگر این هواپیما گفته‌اند که رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند با این بوئینگ اختصاصی در هر نقطه از جهان جنگ اتمی به راه بیاندازد.

3498 نمایش

نظر دادن