تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 اسفند 1393 ساعت 18:50

درخواست دو نماینده مجلس از دستگاه قضا: اسامی افرادی که از رحیمی پول گرفتند را اعلام کنید

مسعود پزشکیان و سید مؤید حسینی‌صدر نمایندگان تبریز و خوی در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه خواهان اعلام اسامی دریافت‌کنندگان پول از محمدرضا رحیمی شدند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آنا، نامه این دو نماینده در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در بین خبرنگاران توزیع شد.

در بخشی از این نامه خطاب به آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه آمده است: برخی از سایت‌های بدون شناسنامه و به دروغ نام اینجانبان را در لیست جعلی دریافت‌کنندگان پول از آقای رحیمی قرار داده‌اند و این مسئله باعث رنجش خاطر موکلان ما شده است.

در ادامه نامه نمایندگان تبریز و خوی در مجلس تصریح شده است: به پیشنهاد و اصرار موکلان، دوستان و طرفداران درخواست می‌کنیم دستور فرمایید فهرست اسامی افرادی که از آقای رحیمی پول گرفته‌اند اعلام شود و با گردانندگان سایت‌هایی که به دروغ و جعل، نسبت به ما تهمت و افترا زده‌اند، برخورد قانونی لازم صورت گیرد تا ناراحتی به حق موکلان آگاه ما برطرف شده و شفافیت لازم در فضای رسانه‌ای ایجاد شود.

پزشکیان و حسینی صدر در ادامه نامه خود اظهار امیدواری کردند: با دستور قاطع رئیس قوه قضاییه اذهان مردم نسبت به نمایندگان پاکدستی که هیچ وقت کمک مالی از کسی قبول نمی‌کنند و صادقانه برای جلب رضایت خدا و مردم تلاش می‌کنند، روشن شود.

در ادامه این نامه، پزشکیان و حسینی‌صدر دو نکته نیز بیان کردند. نخست اینکه این قبیل حرف‌های دروغ کذب و بی‌اساس قابل اعتنا نیستند، چون انسان‌های متدین، منصف و با وجدان، کاملا آگاه هستند که ما در انتخابات دوره هشتم و نهم به عنوان کاندیدای مستقل حضور پیدا کرده‌ایم و با حمایت قاطع آحاد مردم و عموما قشر مستضعف انتخاب شده و از طرف هیچ شخص، گروه و جناح خاصی مورد حمایت مالی قرار نگرفته‌ایم و فقط وامدار مردم و نظام جمهوری اسلامی هستیم.

این دو نماینده مجلس در نامه خود به رییس قوه قضاییه خاطرنشان کردند: هر چند که در دو دوره هشتم و نهم، برخی از رقبای انتخاباتی مورد حمایت طیف رحیمی قرار داشتند که اطلاعات مربوطه قابل ارایه است اما نکته دیگر اینکه به نظر می‌رسد بعد از عزم قاطع قوه قضاییه و دولت تدبیر و امید برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با فساد مالی، جریان‌های فساد می‌خواهند این مبارزه قاطع و مستمر را تحت الشعاع قرار دهند که نیازمند توجه دقیق است.

محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت احمدی‌نژاد در نامه‌ای از پرداخت کمک مالی به ۱۷۰ نفر از نامزدهای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد که این خبر واکنش‌های بسیاری در جامعه به همراه داشت.

511 نمایش

نظر دادن