تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 اسفند 1393 ساعت 13:50

جدال تازه پايداری و احمدی‌نژاد؛ شکاف بزرگ يا بازي بزرگ؟!

مجادله اي مهم پديدار گشته ؛ پايداري ها خواسته يا ناخواسته مقابل محمود احمدي نژاد قرار گرفته اند و حالا اين حاميان رييس جمهور سابق هستند که با تمام توان به پايداري ها مي تازند .

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آريا ، ريشه اين جدال تازه به سخنان مرتضي آقاتهراني باز مي گردد . آنجا که در سخني دو پهلو ، رخ به رخ دوربين سيما نظر جبهه پايداري را در مورد احتمال بازگشت محمود احمدي نژاد بيان کرد و در پاسخ به اين جمله رنجبران که "پس احمدي‌نژاد فعلي مورد تاييد شما نيست"، گفت:نه نيست، مگر اينکه تغيير جدي در خود ايجاد کند.برخي‌ اشکالات را منتسب به اطرافيان احمدي‌نژاد مي‌دانستند ولي من معتقدم ما به اطرافيان او که راي نداديم ما به احمدي‌نژاد راي داديم.

همين جمله کافي بود تا موجي از انتقادها از سوي حاميان احمدي نژاد روانه پايداري ها ، آقتهراني و حتي آيت الله مصباح شود.

در يکي از اين واکنش ها سايت ميدان 72 نوشت :«جناب آقاتهراني در اين برنامه در کنار اينکه سعي داشت جانب احتياط را رعايت کند و خيلي شفاف و بي پرده نسبت به موضوعات مختلف اظهار نظر نکند يکي دو بار نتوانست جلوي خودش را بگيرد و حرف هايي را بر زبان آورد که بسياري از پشت پرده ها را آشکار کرد. پشت پرده هايي که شايد نشان دهد پياده نظام هاي اصلي هاشمي رفسنجاني در دو سال آخر دولت احمدي نژاد چه کساني بودند»

اين سايت ادامه داده بود :«اين جبهه که لقب” پايداري انقلاب اسلامي” براي خود برگزيده است بر کدامين ارزش هاي انقلاب پايدار بوده است؟ »و البته افزوده است :«ديدن رنگ پاستور و پاستور نشيني آرزويي خواهد بود که قرائن نشان ميدهد به اين زودي ها براي جماعت عمارنما محقق نخواهد شد.»

در قسمتي قابل تامل با کنايه به آيت الله مصباح در اين متن آمده است :« نتيجه انتخابات 24 خرداد نشان داد که اين جبهه و پدر معنوي آن چه مقدار در بين ملت داراي محبوبيت و مشروعيت هستند.»

در همين رابطه سايت دولت بهار هم در مطلبي بسيار تند نوشت :«اينکه محمود احمدي نژاد مورد تاييد احزاب شکست خورده و اخباري مسلک نباشد قطعا يکي از نقاط قوت و برتري هاي سياسي وي به حساب مي آيد و اين قبيل اظهارنظر ها به مثابه آزاد شدن بيش از پيش وزنه اي سنگين و بي خاصيت از گرده عدالتخواهان ايراني است. با اين وجود مرور سخنان 3 سال قبل مرتضي آقا تهراني در بحبوحه اتهام زني به محمود احمدي نژاد در ارديبهشت 90 مي تواند فوائد زيادي به دنبال داشته باشد. 

مشاهده فيلم سخنراني مرتضي آقا تهراني در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) روشن مي کند عنوايني چون "استاد اخلاق" تا چه اندازه در فضاي سياسي ايران توسط "صلح کل ها" و "پخمه هاي سياسي" به بازي گرفته مي شود. »

در چنين شرايطي باب تحليل ها و گمانه زني ها باز شده است. 

اسماعيل جليلي،عضو فراکسيون رهروان ولايت در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا درباره اختلاف جبهه پايداري با محمود احمدي نژاد گفته است :با نزديک شدن به انتخابات، احزاب و گروهها از استراتژي هاي مختلفي براي ايجاد ارتباط با افکار عمومي بهره مي گيرند که تشکل جبهه پايداري هم از اين استراتژي بي بهره نيست.

وي افزود:جبهه پايداري تلاش مي کند يک موضوع و مناقشه داخلي را براي جلب توجه افکار عمومي دردستور کار قرار دهد .

نماينده مردم مسجد سليمان اظهارداشت:ازآنجايي که احمدي نژاد و جبهه پايداري ماهيتا به يکديگر وصل هستند بنابراين اختلافات نمي تواند موجب جدايي آنها شود .

محمدرضا تابش،نماينده اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي هم در گفتگوبا خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا درباره اختلاف جبهه پايداري با محمود احمدي نژاد گفت:اختلاف احمدي نژاد و جبهه پايداري که از قبل وجود داشت ،در انتخابات رياست جمهوري 92بروز و ظهور پيدا کرد.

وي افزود:بنده معتقدم اگرچه اختلافات اساسي و جدي ميان جبهه پايداري و آقاي احمدي نژاد وجود دارد اما با توجه به متغيرها و فرايندهايي که طي مي شود تا به نقطه انتخابات برسيم لذا اين اختلافات مي تواند به استراتژي تبديل شود.

در اظهار نظري ديگر ، يک نماينده مجلس ائتلاف جبهه پايداري با احمدي نژاد را بعيد دانست و گفت:حوادثي که در جريانات خاص و درزمان هاي مشخص اتفاق افتاد مثل خانه نشيني احمدي نژاد حاوي مفاهيم بسياري است که قطعا افکار عمومي علت آن را متوجه مي شوند.

ابراهيم نکو گفت:از نظرمن بخشي از زندگي آقاي احمدي نژاد و عملکرد او قابل بخشش نيست .البته جريان هاي مختلف مي توانند درباره ايشان اظهار نظر کنند و معتقد باشند راهي وجود دارد که احمدي نژاد بخشي از خطاهايش را جبران کند .

حالا در چنين شرايطي مي توان به اين فکر کرد که اين دعواي جديد دو احتمال بيشتر ندارد :
1- احمدي نژاد و جبهه پايداري با شکافي بزرگ و جديد مواجه شده اند .
2- اين دعوا ساختگي و براي در ديد قرار گرفتن است و آنطور که آقاتهراني اشاره کرده شايد در صورت تغيير احمدي نژاد، اتفاقات ديگري رخ دهد.

597 نمایش

نظر دادن