تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 اسفند 1393 ساعت 15:10

دختران داعشی انگلیسی در استانبول! + عکس

رسانه های انگلیسی شامگاه شنبه تصاویری از سه دختر دانش آموز انگلیسی که برای پیوستن به گروه داعش در سوریه به ترکیه رفته بودند و توسط دوربین های مداربسته در شهر استانبول گرفته شده است، منتشر کردند.
به گزارش آخرین، شمیمه بیگم، امیره عباسه 15 ساله و خدیجه سلطانه 16 ساله که دانش آموزان یکی از مدارس شرق لندن هستند، هفدهم فوریه از طریق پروازی از فرودگاه گاتویک لندن، وارد استانبول ترکیه شده بودند.

به گزارش منابع انگلیسی، این تصاویر ویدئویی اواخر روز هفدهم فوریه و اوایل روز هیجدهم فوریه از این دختران نوجوان در حالی که در یک ایستگاه اتوبوس در استانبول منتظر ایستاده اند، گرفته شده است.

گفته می شود این دختران سوار بر اتوبوسی شده اند که قرار بوده است به شهر 'اورفا ' در نزدیکی مرز سوریه برود.

این تصاویر کمتر از 24 ساعت از زمان ترک این سه دختر نوجوان از خانه شان در شرق لندن و مسافرت مخفیانه شان به ترکیه گرفته شده است.

اسکاتلندیارد بر این باور است که این سه دختر با نیروهای داعش در مرز ترکیه دیدار کرده اند و هم اکنون در سوریه هستند .

پلیس اسکاتلند یارد می گوید براساس مستندات بدست آمده، این دخترها پنج یا شش روز پیش به صورت قاچاقی از مرز 'کیلیس' در جنوب ترکیه وارد خاک سوریه شده اند.

شبکه تلویزیونی 'بی بی سی' نیز شامگاه شنبه به نقل از منابع محلی در ترکیه گزارش داد که این سه دختر توسط قاچاقچیان انسان از مرز ترکیه رد شده اند.

در این گزارش به نقل از منابع یاد شده عنوان شده است که سه دختر انگلیسی پس از ورود به خاک سوریه، بلافاصله توسط افراد شبه نظامی داعش که در انتظار آنها بودند از محل دور شدند.

منابع انگلیسی، با انتقاد ازغفلت مسوولان امنیتی این کشور درباره پیوستن سه دختردانش آموز انگلیسی به گروه تروریستی داعش با سفر به ترکیه پرسیده بود: چه کسی مسوول این بی توجهی است و چرا در زمان مناسب اقدامی در این باره نشده است؟.

'بلند آرینچ' معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز دراین خصوص گفته است : تاسف آور است که انگلیس به این 3 دختر جوان مظنون اجازه داده از آن کشور خارج و به استانبول سفر کنند و 3 روز بعد ترکیه را از این موضوع مطلع می کند.

اما اسکاتلند یارد با رد ادعای این مقام ترک گفته است که یک روز بعد از مفقود شدن دختران انگلیسی، با مقامات ترکیه دراین خصوص تماس و شروع به همکاری کرده اند .

احزاب مخالف دولت ترکیه مدعی هستند که از آغاز بحران در سوریه، ترکیه به یکی از درهای ورودی اصلی به سوریه برای افرادی شده است که برای پیوستن به داعش از اروپا وارد این کشور شده اند.

ˈاندرو پارکرˈ مدیر کل سازمان امنیت داخلی انگلیس اخیرا گفت: شمار انگلیسی های که برای پیوستن به گروه های تروریستی و تکفیری به سوریه رفته اند، در حال حاضر در حدود 600 نفر هستند.

اما برخی دیگر از مقامات و منابع انگلیسی از جمله شهردار لندن، شمار این افراد که برخی دختر هستند، بسیار بیشتر از این تعداد برآورد کرده اند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

 

 

 

منبع:  ایرنا

3915 نمایش

نظر دادن