تاریخ انتشار: جمعه, 08 اسفند 1393 ساعت 14:52

ناگفته‌های صالحی از دیدار با وزیر انرژی آمریکا

رئیس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به مذاکرات هسته‌ ای این هفته خود با وزیر انرژی آمریکا در ژنو سوئیس گفت: در این جلسه مسائل فنی را که با نوعی بن‌ بست رو به‌ رو شده بود، مرور کردیم.

به گزارش آخرین نیوز، علی اکبر صالحی گفت: خوشبختانه نتایج خیلی خوبی گرفتیم و گام های بلندی برداشتیم؛ البته هنوز مواردی است که می بایست درباره آنها بحث صورت گیرد.

وی گفت: دوشنبه هفته آینده ادامه مذاکرات در این زمینه میان دو طرف در سوئیس برگزار می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ ای ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی دارد، افزود: ابعاد فنی، هموارکننده مسائل حقوقی و سیاسی خواهد بود.

صالحی افزود: در مذاکرات فنی هم باید منافع خود را حفظ و هم تلاش کنیم نگرانی‌های ساختگی طرف مقابل را به شیوه فنی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه برقراری توازن میان این دو موضوع بسیار حساس است، گفت: به‌ خوبی توانسته‌ ایم از منافع ملی خود دفاع و اصل صنعت هسته‌ای و نشاط این صنعت را حفظ کنیم.

صالحی همچنین از راهبرد توسعه رآکتورهای کوچک در کشورها به عنوان ابتکاری در جهت سرمایه‌ گذاری اندک و سوددهی بالا نام برد و افزود: وزیر انرژی آمریکا گفت آنها هم همین راهبرد را دارند.

وی با بیان اینکه ساخت رآکتور 1600 مگاواتی، هزینه‌ ای برابر با 15 میلیارد دلار دارد، گفت: این در حالی است که ساخت رآکتورهای کوچک 50 تا 100 مگاواتی هزینه‌ ای به‌ مراتب کمتر می‌ خواهد.

1376 نمایش

نظر دادن