تاریخ انتشار: جمعه, 08 اسفند 1393 ساعت 11:04

نظر آیت‌الله صانعی درباره مرحوم صادق طباطبایی

آیت الله یوسف صانعی با اشاره به شخصیت مرحوم صادق طباطبایی، گفت: دکتر صادق طباطبایی تنها نامش صادق نبود عملا هم صادق بود یعنی همه وجودش صدق و راستی بود.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از جماران، این مرجع معزز تقلید که در مراسم تشییع جنازه مرحوم طباطبایی حاضر شده بود گفت: گاهی با مرحوم طباطبایی ملاقات هایی داشتیم. ایشان انسانی بود که بین روشنفکرها و دانشمندان غیرحوزوی کمتر پیدا می شود. لذا مظلومانه زندگی کرد و تا جایی که بنده اطلاع دارم غریبانه هم از دنیا رفت اما هم در زمان مظلومیتش هم در زمان غربتش با سعادت و خوشبختی زندگی کرد و در یک جمله "عاش سعیدا‏ ‏مظلوما، و مات سعیدا مظلوما" و این مظلومیت صفتی است برای همه ائمه ومعصومین (ُص) و مظلومیتی در را ه حق و تقوا.

آیت الله صانعی ادامه داد: ایشان کسی بود که هیچ خلافی از او دیده نشد؛ البته در حقش ظلم شد ولی ظلمها را تحمل و صبر کرد و به لقاء خداوند رسید تا در محضر پدر بزرگوارش و امام امت و مادر بزرگوارش به خاک سپرده شود. ازخداوند می خواهیم او را با ائمه معصومین (ص) مشهور گرداند و ما را جزء دوستان اینچنین انسان های شایسته و صادقی قرار دهد.

این مرجع تقلید در خاتمه با ذکر خاطره ای از مرحوم طباطبایی گفت: ایشان در سفر آخرشان که به ایران آمده بودند، بنده مریض و در تهران بودم. هیچ توقعی برای عیادت بنده از ایشان وجود نداشت. ولی آقایی و کرامت کردند و به عیادت بنده آمدند. امیدوارم زندگی ایشان بتواند سرمشقی برای ما و دانشمندان حوزوی وغیر حوزوی باشد.

2054 نمایش

نظر دادن