تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 اسفند 1393 ساعت 14:48

راهکار تازه شهرداری تهران برای صرفه جویی آب

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به نیاز چمن به آبیاری زیاد چمن کاری در پایتخت دو سال است که متوقف شده و تاکنون در این خصوص زمین چمنی توسعه نیافته است.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایرنا مجتبی عبداللهی روزچهارشنبه در آیین درختکاری در ارتفاعات پارک جنگی تلو پایتخت در جمع خبرنگاران افزود: منبع آبیاری فضای سبز شهر تهران از طریق چاه های متعلق به سازمان پارک ها به صورت مکانیزه انجام می شود.

وی با اشاره به ساخت مخازن بتونی برای ذخیره آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز گفت: ساخت مخازن بتونی ذخایر آب در دستور کار مناطقه 22 گانه تهران قرار دارد.

عبداللهی افزود: در منطقه تلو نیز مخزن یک میلیون متر مکعبی برای ذخیره آب ساخته شده است.

وی با بیان اینکه منطقه تلو سال گذشته از سازمان جنگلداری کشور تحویل گرفته شده، گفت: از دو ماه پیش تاکنون در یک هزار متر مربع از این منطقه شروع به کاشت درخت کرده ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بیان کرد: از 5میلیون درختی که قرار است در تهران غرس شود، یکصد هزار درخت در منطقه تلو کاشته شده است.

به گفته ی عبداالهی این یکصد اصله درخت تنها در 70 هکتار از منطقه تلو کاشته می شود و مابقی مناطق نیز در آینده درختکاری خواهد شد.

وی گفت: گونه های درختان در نظر گرفته شده برای کاشت در مناطق تلو، شامل گونه های برگ پهن، زالزالک، ارغوان، داغداغان، بلوط و درختان مقاوم با آب و هوای این منطقه است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه یک میلیون اصله درخت نیز برای کاشت در منازل شهروندان در نظر گرفته شده افزود: شهروندان علاقه مند با ثبت درخواست های خود در سامانه 1888 و 137 می توانند درخت های مثمر را برای کاشت در منازل خود تحویل بگیرند.

بنا به اظهار عبداللهی تیم های اجرایی شامل نیروهای کارگری و مهندسان برای کاشت نهال در حیاط منازل شهروندان حضور یافته و اقدام به کاشت نهال ها می کنند.

وی با بیان اینکه اکثر مهندسان، بانوان تحصیلکرده در رشته باغداری و کشاورزی هستند افزود: اقدام لازم از طریق تیم های مهندسی برای کاشت نهال در منازل شهروندان صورت گرفته است.

836 نمایش

نظر دادن