تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 اسفند 1393 ساعت 15:40

در دیدار دو ساعته عراقچی و آمانو چه گذشت؟ + فیلم

رایزنی سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه کشورمان، با یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در وین، پایتخت اتریش، پایان یافت.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، که صبح سه شنبه، امروز، 5 اسفند 1393، به مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی، در وین اتریش سفر کرد، دیداری دو ساعته با یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس برگزار کرد.

سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه کشورمان، پیش از این دیدار گفت، امیدوار است جمهوری اسلامی ایران همزمان با پیشرفت مذاکرات ایران و 1+5، با آزانس بین المللی انرژی اتمی درباره مسائل باقی مانده به توافق برسد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که بامداد امروز(سه شنبه) برای دیدار با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، وارد وین شد، گفت: به منظور حل و فصل مسائلی که از گذشته میان تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی مانده است، با یوکیا آمانو دیدار می کنم.

عراقچی افزود: این دیدار درباره همکاری های میان ایران و آژانس و برای حل و فصل مسائلی است که از گذشته مانده و یا مسائل جاری تا بتوان پیشرفت بهتری در این همکاری ها ایجاد کرد.

وی گفت: مدیرکل آژانس چندی قبل دیدار خوبی را با آقای ظریف در مونیخ داشت . در آن دیدار قرار شد که گفت و گوهای بین ایران و آژانس در سطوح بالا تقویت و بیشتر شود و امیدوار هستیم که به گسترش همکاری هایی که در حال حاضر بین ایران و آژانس وجود دارد، منجر شود.

معاون وزیر خارجه افزود: به هر حال مسائلی از گذشته مانده که باید هرچه زودتر حل و فصل شود. ما پارسال اقدام های خوبی صورت دادیم. یک چارچوب همکاری میان ایران و آژانس امضا شده و بر اساس آن، حرکت ها و همکاری هایی را داشتیم.

عراقچی گفت: لازم است همکاری هایی که تا الان بوده و راه های تسریع و تسهیل این همکاری ها مرور شود. ان شاء الله هم زمان با پیشرفت مذاکرات با 1+5 ما با آژانس هم بتوانیم مسائل را هرچه زودتر به سرانجام برسانیم.

684 نمایش

نظر دادن