تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 اسفند 1393 ساعت 13:11

اوباما خطاب به کنگره: از ایجاد بحران دست بردارید

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است که از عادت ایجاد بحران و آسیب زدن به خود که به گفته او بارها طی پنج سال گذشته گرفتاری درست کرده، دست بردارد.

به گزارش آخرین به نقل از ایرنا، اوباما گفته است که ما همین حالا با یک نمونه از آن روبه رو هستیم، یک هفته دیگر100هزار کارمند، گشت مرزی، بازرس بنادر و امنیت ترابری بدون دریافت حقوق سرکار حاضر می شوند، مگر آن که کنگره اقدام کند.

رسانه های امریکا اعلام کردند که در مرکز اختلاف در مورد بودجه وزارت امنیت داخلی، موضوع مهاجرت قرار دارد که جمهوری خواهان تلاش می کنند فرمان اجرایی رییس جمهوری را در مورد تعویق اخراج مهاجران غیر قانونی لغو کنند.

جمعه آینده ضرب الاجل تصویب بودجه این وزارتخانه است و دموکرات ها در سنا تاکنون چند بار طرح جمهوری خواهان را که تصویب این بودجه را مشروط به لغو فرمان اجرایی آقای اوباما کرده است، متوقف کرده اند.

از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه خواستار توقف اضطراری رای دادگاه ایالت تکزاس شد.

یک قاضی دادگاه تکزاس هفته پیش در پی شکایت 26 ایالت آمریکا علیه فرمان اجرایی رییس جمهوری در مورد تعویق اخراج مهاجران غیرقانونی، به توقف اعمال این فرمان اجرایی رای داد.

در تقاضای وزارت دادگستری مبنی بر توقف رای قاضی فدرال تکزاس که با تقاضای رسمی فرجام از این حکم نیز همراه است، استدلال شده است که حکم قاضی فراتر از حوزه اختیارات دادگاه او صادر شده است.

632 نمایش

نظر دادن