تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 اسفند 1393 ساعت 10:43

اخلالگران سخنرانی اخیر «هادی خامنه‌ای»! + تصاویر

در پی اخلال در مراسم سخنرانی حجت الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور تشکلهای دانشجویی استان کرمان با انتقاد از عملکرد مسوولان ذی‌ربط در کنترل جو سالن، از ارسال گزارش این موضوع به حمید میرزاده خبر داد.
«دانشگاه فضای بسیار مناسبی برای رشد اندیشه هاست، اما عدهای می‌خواهند این میدان را که برای اندیشه های درست ساخته شده است، مبدل به میدان جنگ کنند.ما چه نیازی داریم که در تجمعات اجازه ندهیم افراد حرف خود را بزنند، سخن باطل عملا نمی تواند جایی برای خود باز کند، همان گونه که سخن حق بر دل می نشیند و راه خود را باز می کند.»

این بخشی از سخنان سید هادی خامنه ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در مراسم پانزدهمین سالروز تاسیس انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان بود؛ جلسه ای که در حین سخنان سید هادی خامنه ای توسط عده ای به تشنج کشیده شد و در نهایت نیمه کاره ماند.

خبرگزاری ایرنا، دلیل بر هم خوردن این جلسه را واکنش عده ای به این سخن سیدهادی خامنه ای اعلام کرده که گفته بود: امروز خیلی ها از کلمه فتنه گر نان می خورند.هر چند یک خبرگزاری دیگر، بدون ذکر این جمله دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره)، دلیل بر هم خوردن این مراسم را واکنش برخی افراد به "تطهیر فتنه‌گران" در سخنان سید هادی خامنه ای ذکر کرد. به گفته ایرنا، سخنرانی برادر مقام معظم رهبری با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه بر هم خورد.

دهقان، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد کرمان، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با انتقاد از کم‌کاری در حفظ آرامش جلسه، تعداد بر هم زنندگان این جلسه را کمتر از 20 نفر اعلام کرد که به گفته وی برخی از آنان دانشجو نبودند.

وی با بیان این که در میانه سخنرانی آقای خامنه ای این افراد پلاکاردهای توهین آمیز به شخص ایشان و رییس جمهوری دولت اصلاحات را در سالن بالا بردند، گفت: این افراد مخالفان دولت تدبیر و امید و کسانی هستند که تحمل شنیدن صدای دیگران را ندارند و از هر ابزاری برای خاموش کردن صدای مخالف استفاده می کنند.

نماینده رییس دانشگاه آزاد: گزارش ویژه این رویداد را برای شخص دکتر میرزاده ارسال می‌کنم

حسین صفریان، نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور تشکلهای دانشجویی استان کرمان نیز با انتقاد از عملکرد مسوولان ذی‌ربط در کنترل جو سالن و لزوم ممانعت از بروز رفتارهای ناپسند در این نوع مراسم به آنا گفت: امنیت برگزاری مراسم هایی که هیات نظارت به آنها مجوز می دهد با حراست دانشگاه است. اما متاسفانه در برخورد با عوامل خودسری که با هدف بر هم زدن این مراسم وارد سالن شده بودند، کوتاهی شد.

وی با تاکید بر این نکته که مسئولان واحد کرمان معتقدند این افراد دانشجو نبوده و از خارج مجموعه وارد سالن شده بودند، به سخنان دکتر میرزاده در اجلاس اخیر شورای مرکزی اشاره کرد و افزود: همان گونه که دکتر میرزاده در شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کردند که "به هیچ وجه قابل قبول نیست که عده ای دانشگاه را تریبونی برای اتهام زنی به بزرگان نظام کنند" ما در هیات نظارت به صورت یک سویه به هیچ گروهی مجوز ندادیم که برخی ادعا کنند فقط اصولگرایان یا فقط اصلاح طلبان امکان برگزاری جلسات در دانشگاه را دارند، و تنها در مواردی که مسلم می دانستیم افرادی به بزرگان نظام و مسئولان توهین می کنند مخالفت کرده ایم.

وی در پایان از بررسی وقایع عصر یک شنبه در واحد کرمان خبر داد و گفت: بنده شخصا گزارشی ویژه از این رویداد را برای شخص دکتر میرزاده و حراست سازمان مرکزی ارسال خواهم کرد تا درباره کوتاهی های صورت گرفته تصمیمات مقتضی گرفته شود.

گفتنی است پیش از این مراسم سخنرانی فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز بر هم خورد که بر هم زدن آن از سوی نیروهای خودسر عنوان شد.

5399 نمایش

نظر دادن