تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 بهمن 1393 ساعت 16:09

از 145 کشور دعوت شده، تنها 11 کشور به ایران آمدند!

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران درحالی ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار می‌شود که از میان ۱۴۵ سازمان و کشور خارجی که دعوتنامه حضور در این نمایشگاه را دریافت کرده‌بودن تنها ۱۱ کشور حضور پیدا کردند.  

http://chn.ir/Images/News/Larg_Pic/12-11-1393/IMAGE635583977054476533.jpgهشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری درحالی از 23 بهمن ماه سال جاری کارخود را آغازمی‌کند که به گفته «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری، برنامه‌ریزی‌های آن از فروردین 93 آغاز شده‌بود.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از CHN، صبح امروز معاونت گردشگری میزبان اصحاب رسانه بود تا درخصوص چگونگی برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به صحبت بنشینند.
 
رحمانی موحد با اشاره به 26 هزار مترمربع فضای نمایشگاه بین‌المللی که به این نمایشگاه اختصاص داده‌شده‌است یادآور شد: «یکی از اتفاقاتی که در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود اختصاص سالن 38 به 31 استان کشور خواهد بود که در غرفه‌سازی شبیه کاروانسرا گردهم خواهند آمد و در مرکز این کاروانسرا موضوع اصلی نمایشگاه که همان کویر است پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.»
 
طراحی سایت مستقل و لوگوی نمایشگاه گردشگری از جمله فعالیت‌های منحصربه فردی است که برای این نمایشگاه بین‌المللی انجام شده‌است و لوگوی آن شبیه به برج آزادی است.
 
رحمانی موحد همچنین به زمان برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت:‌ «از این رو بهمن ماه را برای برگزاری نمایشگاه گردشگری انتخاب کردیم که فعالان بتوانند بسته‌های نوروز خود را نیز معرفی کنند. البته ممکن است سال آینده با توجه به فشردگی تقویم نمایشگاه بین‌المللی در تاریخ نمایشگاه چند روز تغییر داشته باشیم اما در ماه بهمن برگزار خواهد شد.»
 
معاون گردشگری همچنین از حضور «طالب ریفاهی» رییس سازمان جهانی جهانگردی در روز گشایش هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد و گفت:‌«همزمان با برگزاری این نمایشگاه طی سه روز همایش تخصصی گردشگری برگزار خواهد شد چنانکه روز نخست به شیوه‌های نوین بازاریابی اختصاص دارد. روز دوم همایش گردشگری سلامت برگزار می‌شود و روز سوم نیز توزیع متوازن سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.»
 
حضور 11 کشور خارجی در نمایشگاه گردشگری
«فرهاد امینیان» مدیراجرایی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران که در واقع مجری  هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران نیز به شمار می‌رود در خصوص حضور شرکت‌های داخلی و خارجی گفت: «در وسعت نمایشگاهی که امسال به گردشگری اختصاص داده‌شده شاهد رشد 80 درصدی هستیم که 7 سالن نمایشگاه بین‌المللی را در بر می‌گیرد.»
 
به گفته او، 320 شرکت داخلی و خارجی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور دارند که رشد 50 درصدی استقبال شرکت‌کنندگان را نشان می‌دهد.
 
امینیان با اشاره به آنکه گروه‌های شرکت کننده در نمایشگاه گردشگری با توجه به فعالیتی که انجام می‌دهند در قالب دسته‌های مجزا و مستقل در سالن‌های نمایشگاه حاضر خواهند شد ادامه داد: «گروه‌های اصلی نمایشگاه شامل هتل‌ّها و مراکز اقامتی در سالن 44A، دفاتر خدمات مسافرتی در سالن 44B، صنایع دستی و کتب و CDهای آموزشی در سالن 40، بانک‌ها و بیمه‌ّها ، گردشگری سلامت و شرکت‌های تورگردان و طبیعتگردی در سالن 41، صنایع وابسته گردشگری در سالن 31A و Bو استان‌ها در سالن 38 مستقر خواهند شد.»
 
اقامت‌های بومگردی نیز در مرکز سالن 38 مستقر خواهند شد و به میزبانی از میهمانان VIP نمایشگاه گردشگری خواهند پرداخت.
 
امینیان در ادامه به حضور کشورهای خارجی در سالن 40 اشاره کرد و گفت:‌«تاکنون 11 کشور اعم از کره جنوبی، هندوستان، ترکیه، سوییس، ونزوئلا، تایلند، چین، ویتنام، تونس، ارمنستان و مالزی در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.»
 
این درحالی است که به گفته معاون گردشگری، از 5 ماه پیش تاکنون برای 145 سازمان و برد گردشگری دنیا دعوتنامه حضور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ارسال شده‌بود. همچنین از سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف درخواست شده‌بود تادراین خصوص اطلاع رسانی کنند.
 
به گفته او در این نمایشگاه 90 شرکت از دفاتر خدمات مسافرتی حضور خواهند داشت این درحالی است که در ایران حدود سه هزار دفتر خدمات مسافرتی فعال است.
 
امینیان در پاسخ به سئوال خبرنگار CHN مبنی بر چگونگی انتخاب حضور تنها 3 درصد دفاتر خدمات مسافرتی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: «بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی علاقه‌مند حضور در این نمایشگاه بودند چنانکه به جز سالنی که برای آنها درنظر گرفته شده‌بود نیمی از سالن دیگر را نیز به آنها اختصاص دادیم. البته با توجه به کم بود فضا قطعا نخواهیم توانست تمام دفاتر را در نمایشگاه داشته باشیم.»
 
البته رحمانی موحد نیز در پاسخ به این سئوال، انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی شرکت کننده را منوط به داشتن مجوز از سازمان میراث و گردشگری عنوان کرد و گفت: «هرکس زودتر ثبت نام کرد توانست در این نمایشگاه شرکت کند. در هرحال این نمایشگاه یک بازار عرضه است و هرکس بخواهد می‌تواند با پرداخت مبلغ غرفه در این نمایشگاه شرکت کند. در واقع محدودیتی برای حضور دفاتر خدمات مسافرتی مجوزدار وجود نداشت.»
 
تبریک معاون گردشگری به راهنمایان
در ادامه این نشست به موفقیت راهنمایان گردشگری ایران در کسب کاندیداتوری برگزاری کنوانسیون راهنمایان گردشگری در سال 2017 اشاره شد و رحمانی موحد با تبریک کسب این موفقیت توسط راهنمایان جوان گفت: «معاونت گردشگری حمایت‌های خود را از این جوانان داشت و در شرایطی که تردید داشتند آنها را حمایت و همراهی کرد. به آنها اعتماد به نفس داد و در طول مدتی که در پراگ در حال رای زنی بودند از طریق سیستم‌های اجتماعی ارتباط داشت.»
 
معاون گردشگری تاکید کرد: «ما می‌دانستیم چه می‌خواهیم و به دنبال چه هستیم. در عین حال پس از کسب این موفقیت راه دشواری در پیش داریم چراکه باید برنامه خودرا برای 2 سال آینده در نظر بگیریم. اکنون زمان گلایه نیست و موضوع ملی مطرح است و باید بایکدیگر به سوی کسب موفقیت قدم برداریم.»
 
به گزارش آخرین نیوز به نقل از CHN، هزینه غرفه‌های هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به ازای هر متر مربع برای شرکت‌های داخلی با درنظر گرفتن 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده 90 هزار تومان و برای شرکت‌های خارجی 200 یورو خواهد بود.
 
درعین حال با توجه به شرایط سفر به ایران و دعوتی که برای 145 کشور ارسال شده بود تنها 11 کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که بیشتر آنها اعم از ترکیه، مالزی و تایلند از جمله مقاصد قدیمی سفرهای خروجی به حساب می‌آیند.
1332 نمایش

نظر دادن