تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 بهمن 1393 ساعت 11:00

واکنش کامرون به قتل دومین گروگان ژاپنی

نخست‌وزیر انگلیس گفت: دولت ژاپن به درستی در مقابل خواسته‌های تروریسم تسلیم نشد و تنها راه برای شکست گروه داعش مقابله با آنها و ایدئولوژی سمی‌شان است.

ایرنا: نخست‌وزیر انگلیس ضمن محکوم کردن قتل 'شنیع و هولناک' 'کنجی گوتو' دومین گروگان ژاپنی توسط گروه تروریستی داعش گفت: این گروه تجسمی از شیطان بوده و هیچ ارزشی برای جان انسان ها قایل نیست.

وی در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده 'کنجی گوتو' و مردم ژاپن تصریح کرد: انگلیس در این شرایط خطیر در کنار ژاپن ایستاده است و ما هر اقدام ممکنی را برای دستگیر کردن این قاتلان و سپردن آنها به عدالت هر چند که زمانی زیادی ببرد، انجام خواهیم داد.

کامرون افزود: من از 'شینزو آبه' نخست‌وزیر ژاپن به دلیل تعهدش برای ادامه نقش فعال توکیو و همکاری‌اش با شرکای بین‌المللی‌اش برای تضمین صلح، ثبات و رفاه در خاورمیانه استقبال می‌کنم.

وی اضافه کرد: کمک‌های بشردوستانه ژاپن به منطقه، کمک مهمی به جوامع محلی است که توسط گروه تروریستی داعش مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: دولت ژاپن به درستی در مقابل خواسته‌های تروریسم تسلیم نشد و تنها راه برای شکست گروه داعش مقابله با آنها و ایدئولوژی سمی‌شان است.

وی گفت: ما با عزم و صبر با ژاپن و سایر شرکای‌مان برای خاموش کردن تهدیدات تروریستی و دفاع از ارزش‌ها و صلح، همکاری خواهیم کرد.

گروه تروریستی داعش شامگاه شنبه تصاویری ویدئویی را منتشر کرد که در آنها صحنه بریده شدن سر 'کنجی گوتو' خبرنگار ژاپنی، نشان داده می‌شود.

داعش درحدود یک هفته پیش نیز تصاویر ویدیویی دیگری را منتشر کرده بود که سر بریدن یک گروگان ژاپنی دیگر به نام 'هارونا یوکاوا' را نشان می‌داد.

دولت ژاپن شامگاه شنبه با تایید اعدام دومین گروگان این کشور، اقدام گروه تروریستی داعش را به شدت محکوم کرد.

623 نمایش

نظر دادن