تاریخ انتشار: شنبه, 11 بهمن 1393 ساعت 18:00

ایران آماده مقابله با بوکوحرام است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن محکوم کردن عملیات گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه گفت، گروه‌ های «داعش» و «بوکوحرام» دو روی یک سکه‌ اند. یمنی‌ ها در برقراری امنیت، ثبات و پشت سر گذاشتن چالش‌ ها توانایی لازم را دارند.

شبکه خبر: حسین امیرعبداللهیان، که به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای آفریقایی در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی به سر می‌برد، در نشست خبری، با بیان اینکه گروه‌ های داعش و بوکوحرام، دو روی یک سکه‌ اند، افزود، این دو گروه، اندیشه های تکفیری تندروگرایانه‌ دارند.

بنابر گزارش المصریون، او در ادامه دستگاه‌های اطلاعاتی غرب را به حمایت از داعش متهم کرد و افزود، تهران از تلاش‌های کشورهای آفریقایی برای سرکوبی بوکوحرام حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان، همچنین سلسله عملیات‌ این گروه تروریستی در نیجریه را محکوم کرد و گفت، ایرانی که در رویارویی با گروه‌های تروریستی در خاورمیانه، مسئولیت‌های بزرگی را متحمل شده، آمادگی دارد تا با اتحادیه آفریقا برای مقابله با تروریسم همکاری کند.

وی تصریح کرد: پدیده داعش، پدیده‌ ای شیطانی است که زمینه ساز بی‌ ثباتی در سوریه وعراق شده است. همچنین ما بر این باوریم که بحران سوریه باید به واسطه راه‌ حل سیاسی حل و فصل شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره اوضاع یمن نیز بیان کرد که فساد عامل فروپاشی یمن است.

او همچنین بر اهمیت در پیش گرفتن راه‌ حل سیاسی برای بحران در این کشور و تسریع در تشکیل دولت انتقالی با حضور همه طرف‌ ها در یمن تاکید کرد و القاعده را مسئول بی‌ثباتی در این کشور دانست.

این دیپلمات ارشد ایرانی در ادامه با بیان اینکه القاعده در یمن تهدیدی علیه امنیت و ثبات در این کشور و صلح در آن است، درباره توانایی یمنی‌ها در برقراری امنیت، ثبات و پشت سر گذاشتن چالش‌ ها ابراز خوش‌ بینی کرد.

1056 نمایش

نظر دادن