تاریخ انتشار: شنبه, 11 بهمن 1393 ساعت 11:25

دانشمند هسته‌ای داعش کشته شد

به گزارش آخرین نیوز به نقل از پرس تی وی، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد در حمله هوایی تحت رهبری آمریکا در شمال عراق یک «متخصص تسلیحات شیمیایی» داعش کشته شده است.

پنتاگون در بیانیه‌ای عنوان کرد فردی با نام «ابو ملک» در حمله هوایی شنبه هفته گذشته در نزدیکی شهر موصل کشته شد. وی زمانی برای رژیم صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق کار می‌‌کرد.

در این بیانیه آمده است آموزش‌های ملک «تخصص دستیابی به قابلیت تسلیحات شیمیایی را در اختیار این گروه تروریستی قرار داد.»

بنا بر اعلام ستاد فرماندهی مرکزی، این فرد پیش از پیوستن به القاعده و سپس داعش، به عنوان مهندس تسلیحات شیمیایی در رژیم صدام مشغول کار بوده است.

ستاد فرماندهی مرکزی اعلام کرد: «انتظار می‌رود مرگ وی باعث ایجاد ضعف و اختلال در این گروه تروریستی شده و توانایی داعش برای تولید و استفاده بالقوه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم بی‌گناه را کاهش دهد.»

گزارش‌هایی مبنی بر استفاده داعش از گاز کلر ارائه شده است اما در رابطه با اینکه این گروه تروریستی زرادخانه عظیم تسلیحات شیمیایی در اختیار داشته باشد شواهدی در دست نیست.

جنگنده‌های آمریکا از اوایل اوت سال ۲۰۱۴ حمله علیه مواضع داعش در عراق را آغاز کردند. برخی کشورهای غربی نیز در این حملات مشارکت داشته‌اند.

با این وجود، حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در جلوگیری از پیشروی‌های داعش در عراق و سوریه کارساز نبوده‌اند.

پنتاگون در ۲۳ ژانویه اعلام کرد پیکارجویان داعش از زمان آغاز حملات هوایی تحت رهبری آمریکا تنها بخش بسیار کوچکی از قلمرو خود را از دست داده‌اند.

1192 نمایش

نظر دادن