تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 بهمن 1393 ساعت 12:21

پیش بینی کسری بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی سال۹۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در لایحه بودجه سال 1394 تکلیف یارانه های مردمی را مشخص خواهد کرد گفت: تنها 30 میلیون نفر مستحق دریافت یارانه نقدی هستند و مابقی باید حذف شوند.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از ایسکا، موسی الرضا ثروتی ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: در صورتی که قانون هدفمندی یارانه ها به طور کامل اجرا شود دولت دیگر کسری بودجه هم نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: با محاسباتی که صورت گرفته تنها 30 میلیون نفر از مردم کشور باید یارانه نقدی دریافت کنند و با حذف مابقی دولت درآمد خوبی از این محل بدست می آورد که می توان جایگزین درآمدهای نفتی در بود جه کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس نهم شورای اسلامی همچنین گفت: دولت 72 هزار میلیارد دلار درآمدهای نفتی در لایحه بودجه 94 پیش بینی کرده که قطعا نزدیک به نیمی از آن محقق نخواهد شد.

موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه کل بودجه جاری دولت در سال 94 به میزان 224 هزار میلیارد تومان است، افزود: تنها 119 هزار میلیارد تومان از این مبلغ قابل تحقق است و مابقی همچون سالهای قبل محقق نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید داشت: ما معقتدیم که یک ردیف در بودجه بیاید که مثلا 224 هزار میلیارد تومان است و 119 هزار میلیارد تومان درآمد و مابقی به عنوان سایر درآمدها باشد. اگر این اتفاق بیفتد وابستگی به نفت صفر می شود.

ثروتی گفت: 40 تا 50 هزار میلیارد تومان از لایحه بودجه 94 قابل تحقق نیست. چراکه دولت 72 هزار میلیارد برای درآمدهای نفتی دیده که قطعا 15 تا 20 هزار میلیارد تومان محقق نمی شود. 30 هزار میلیارد تومان هم از واگذاری های دارایی های مالی محقق نمی شود.

این عضو کمیسیون تلفیق تاکید کرد: آنچه قرار است با طرح مجلس اتفاق بیفتد اینست که درآمدهای نفتی در بودجه نوشته نشود و به عنوان سایر درآمدها پیش بینی شود.

594 نمایش

نظر دادن