تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 بهمن 1393 ساعت 11:40

اسیر ژاپنی داعش: لطفا نگذارید که ما بمیریم + عکس

خبرنگار ژاپنی در بند داعش گفته است که «ساجدة الریشاوی» مانع آزادی او شده و از دولت ژاپن و اردن خواسته نگذارند که او و خلبان اردنی کشته شوند.

 

گروه تروریستی داعش، روز سه شنبه اعلام کرد، در صورتی که یک زن بمب‌گذار این گروه ظرف ۲۴ ساعت آزاد نشود، دست به اعدام خبرنگار ژاپنی و خلبان اردنی خواهد زد.

این گروه تکفیری، در یک ویدئو که در اینترنت منتشر کرده، تصویر «کنجی گوتو» گروگان ژاپنی را گذاشته که عکسی از خلبان اردنی ستوان «معاذ الکساسبة» را در دست دارد.

صدای این ویدئو، که گفته می‌شود صدای خبرنگار ژاپنی است، اخطار می‌دهد که آزاد نشدن «ساجدة الریشاوی» بمب‌گذار داعشی که در زندان اردن است، مانع آزادی او می‌شود. الریشاوی از سال ۲۰۰۶ در اردن، بخاطر یک عملیات بمب‌گذاری که به مرگ بیش از ۶۰ نفر منجر شد، به مرگ محکوم شده است.

ابنا:در بیانیه داعش آمده است که گوتو و الکساسبه، در صورتی که الریشاوی ظرف ۲۴ ساعت آزاد نشود، کشته خواهند شد. این بیانیه از دولت ژاپن خواسته تا به دولت اردن برای آزادی این بمبگذار فشار آورد.

اسیر ژاپنی داعش: لطفا نگذارید که ما بمیریم + عکس

صدای این ویدیو می‌گوید: من فقط ۲۴ ساعت فرصت دارم... و خلبان حتی کمتر. لطفا نگذارید که ما بمیریم.

گروه تروریستی داعش پیش از این یک گروگان دیگر ژاپنی به نام «هارونا یوکاوا» را سر بریده بود.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن امروز تهدید داعش به کشتن یک گروگان ژاپنی ظرف ۲۴ ساعت را در صورت عدم آزادی یک بمب گذار از سوی اردن، یک اقدام به شدت مشمئز کننده خواند.

وی گفت: این یک اقدام کاملا مشمئز کننده است و من به وحشت افتاده‌ام. در حالیکه ما در یک وضعیت بسیار سخت و دشوار قرار داریم... دولت در مورد آزادی زودهنگام آقای کنجی گوتو وحدت دارد.

نخست وزیر ژاپن افزود: دولت در این وضعیت به شدت دشوار، خواستار همکاری دولت اردن بمنظور تضمین آزادی آقای گوتو است و این سیاست بدون تغییر باقی مانده است.

وی از وزیران دولت مصرانه خواست حداکثر تلاش خود را برای حل این مسئله بکار برده و هرنوع تدبیر احتمالی را برای ایمنی اتباع ژاپن در داخل و خارج کشور اتخاذ کنند.

 

1442 نمایش

نظر دادن