تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 بهمن 1393 ساعت 17:00

همه چيز درباره 5 فيلم که سوداي سيمرغ دارند + تصاویر

با نزديک شدن به آغاز بزرگترين رويداد سينمايي کشور ، اخبار و اطلاعات بيشتري در خصوص فيلم هاي راه پيدا کرده به سي و سومين جشنواره فيلم فجر در اختيار مخاطبين قرار مي گيرد که اين امر به علاقمندان به ديدن آثار جديد سينمايي در ايام برگزاري جشنواره  بويژه در هنگام خريد بليت کمک بسزايي مي کند.

" شيفت شب"
نيکي کريمي با چهارمين اثر سينمايي خود با عنوان" شيفت شب" در سي و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر حضور مي يابد.
وي که در قامت بازيگر پا به عرصه  سينما گذاشت تاکنون کارگرداني 3 فيلم سينمايي را با نام هاي «يک شب»، «چند روز بعد» و «سوت پايان» را تجربه کرده است.
کريمي در ساخته جديد خود علاوه بر کارگرداني، تهيه کنندگي آن را نيز به عهده دارد.
" شيفت شب " يک اثر اجتماعي با مايه‌هاي انتقادي است  که ماجراهاي آن در يک بيمارستان اتفاق مي افتد. فيلمنامه‌ اين فيلم با طرحي از محمود آيدن توسط علي اصغري و نيکي کريمي به نگارش درآمده است و روايت زني به نام ناهيد است که در خيابانهاي تهران به دنبال شوهرش مي‌گردد تا راز زندگي‌شان را کشف کند.
در اين فيلم بازيگراني چون ليلا زارع، محمدرضا فروتن، سحر قريشي و امير آقايي ايفاي نقش مي کنند و عليرضا برازنده  مديريت فيلمبرداري آن را بر عهده دارد.


سکانسي از شيفت شب

"طعم شيرين خيال "

" طعم شيرين خيال " به کارگرداني کمال تبريزي از ديگر آثار رسيده به جشنواره فيلم فجر امسال است که در ژانري طنز و رماتيک  ماجراي آشنايي شيرين (نازنين بياتي) و خانواده‌اش را با کسي که قرار است به خواستگاري او بيايد (شهاب حسيني) روايت مي‌کند.
به گفته کارگردان فيلم ، لوکيشن‌هاي فيلم تماماً در شهر و استان کرمان انتخاب شده و سعي شده در کنار نقل داستاني جذاب و سرگرم کننده به مقولات و مفاهيمي چون انرژي‌هاي پاک، تعامل سازنده و سالمِ انسان با طبيعت و محيط زيست و مصرف بهتر منابع طبيعي اشاره شود.
کمال تبريزي که سال گذشته با طبقه حساس در جشنواره شرکت کرد موفق شد در اکران عمومي به فروش بيش از 4 ميليارد تومان در کل کشور دست پيدا کند.
وي که در کارنامه چندين ساله خود سابقه ساخت فيلم هايي با مضمون طنز مانند "مارمولک"، هميشه پاي يک زن در ميان است" ، "ليلي با من است " و طبقه حساس را دارد به نظر مي رسد در " طعم شيرين خيال " نيز با مهارت از دو ساختار طنز و رمانيک بهره گرفته و ترکيبي مخاطب پسند ارائه دهد.
البته جديدترين اثر کمال تبريزي با حاشيه ها يي مانند تغيير نام و همچنين اعلام عدم شرکت درسي و سومين  جشنواره فيلم فجر از سوي وي همراه بود.
کارگردان فيلم «طعم شيرين خيال» که  در ابتدا ساخت ان با نام «دردسرهاي شيرين» آغاز شده بود در گذشته اعلام کرده بود: «طعم شيرين خيال» را به جشنواره فيلم فجر نخواهد فرستاد.
تبريزي دليل اين تصميم را، هوچيگريهاي و رفتار بد مخاطبان در جشنواره سال پيش با هنرمندان پيشکسوت اعلام کرد و گفت: متاسفانه روند نمايش فيلم ها در جشنواره فجر روند مشکل دار و مساله داري است .
شهاب حسيني – نازنين بياتي – نادر فلاح –نازنين فراهاني– مهدي حسيني بجستاني- عيسي يوسفي‌پور- آسيه سلطاني نژاد و پريوش نظريه. از جمله بازيگران «طعم شيرين خيال» هستند .

 حضور شهاب حسيني و نازنين بياتي در طعم شيرين خيال

«اعترافات ذهن خطرناک من»
«اعترافات ذهن خطرناک من» جديد ترين کار سينمايي هومن سيدي است که با آن در سي و سومين جشنواره فيلم  فجر حضور خواهد يافت.
وي در اين فيلم  «داستان  مردي را روايت مي کند که در يک روز کامل هيچ چيزي را به ياد نمي آورد.»
«اعترافات ذهن خطرناک من» سومين فيلم بلند سيدي بعد از «آفريقا» و «سيزده» است که اولي قبل از اکران عمومي وارد شبکه نمايش خانگي شد و دومي در جشنواره سال قبل جايزه ويژه هيات داوران بخش نگاه نو را دريافت کرد.
سيدي طي اظهاراتي حال و هواي "اعترافات ذهن خطرناک من" را  مانند فيلم"آفريقا" و "سيزده"ندانسته و گفته است: تمام اين فيلم را يک نفر مي سازد و با توجه به اينکه هر سال ذهن و نگاه تغيير مي کند به نظر من فضاي فيلم هايم ارتباطي با هم ندارند.
همچنين جواد نوروزبيگي تهيه کننده فيلم "اعترافات ذهن خطرناک من" درخصوص همکاري خود هومن سيدي اظهار داشته: با هومن سيدي قبلا تجربه بازيگري داشته ام و با هم قرار گذاشتيم که با مشارکت هم فيلمي را کارگرداني کنيم. مدتها بود که مي خواستم با موضوع مواد مخدر فيلمي را تهيه کنندگي کنم که خوشبختانه اين اتفاق افتاد.
در اين فيلم علاوه بر نگار جواهريان که با گريمي متفاوت به ايفاي نقش پرداخته بازيگراني همچون سيامك صفرى،عباس غزالى، امير جعفري، رويا نونهالي، ميترا حجار و چکامه چمن ماه بازي مي کنند.


گريم متفاوت نگار جواهريان در اعترافات ذهن خطرناک من

"چاقي"
فيلم سينمايي "چاقي" از ديگر آثار رسيده به جشنواره بين المللي فيلم فجر امسال است که اولين فيلم بلند سينمايي راما قويدل به شمار مي‌رود.
راما قويدل که فعاليت عمده اش در بخش ساخت مجموعه ‌و فيلم هاي تلويزيوني است، اخيرا نيز سريال دولت مخفي را از شبکه دو سيما بر روي آنتن برد.
وي در" چاقي" از بازيگران حرفه اي مانند علي مصفا و حميد فرخ نژاد بهره گرفته و به روايت يک انتخاب ميان "عشق و وجدان" مي پردازد.
قويدل ساخت اين فيلم سينمايي را در يکم آبان ماه کليد زد و پس از  40 جلسه در چهاردهم آذرماه  فيلمبرداري 14آن را به پايان رساند.
عليرضا جلالي و حميد آخوندي تهيه کننده اين اثر سينمايي هستند و راما قويدل علاوه بر کارگرداني  ، نويسندگي و تدوين آن را نيز به عهده داشت.
علي مصفّا، لادن مُستوفي، مهسا کرامتي و با حضورِ حميد فرُّخ‌نژاد و با نقش‌آفريني : جمشيد جهان¬زاده، حسين ملکي، اميد روحاني، کريم قرباني، فريده دريامج، اميرحسين همّتي، نويد خداشناس،سُها پورحاتمي، اميرحسين آصفي و بازيگر خردسال پريا لطفعلي از جمله بازيگران فيلم سينمايي " چاقي" هستند.
گفتني است "چاقي" توسط هيئت انتخاب فيلم‌هاي بخش مسابقه نگاه نو (فيلم اول) سي و سومين جشنواره فيلم فجر براي حضور در اين بخش انتخاب شده است.

سکانسي از فيلم چاقي
«چهارشنبه 19 ارديبهشت»
فيلم سينمايي «چهارشنبه 19 ارديبهشت» اولين تجربه وحيد جليلوند در مقام کارگردان است که با آن در سي و سومين جشنواره فيلم فجر حضور يافته است.
نام اين اثر سينمايي در ابتدا «چهارشنبه 19آبان» بود که به تصميم شوراي پروانه ساخت به «چهارشنبه ١٩ ارديبهشت» تغيير يافت.
جليلوند درباره چگونگي شکل‌گيري اين اثر مي گويد: در حال نگارش فيلمنامه ديگري بوديم که دوستم به من تلفن کرد و حديث نفس خود را برايم گفت، خيلي ناراحت شدم و قصه را براي برادرم تعريف کردم و قرار گذاشتيم نوشتن اين فيلمنامه را بدون هيچ افقي براي توليد شروع کنيم. 5 ماه روي آن کار کرديم و برادرم به همراه آقاي لطيفي تهيه‌کنندگي آن را برعهده گرفتند.
همچنين محمد حسين لطيفي تهيه‌کننده فيلم در خصوص همکاري خود با وحيد جليلوند گفته است: در فاز دوم قلب يخي نام وحيد جليلوند به عنوان يار کارگردان آماده بود که براي من جالب بود. سالها معتقد بودم وحيد يک فيلمساز دردمند است که تکنيک سينما را مي‌شناسد و معتقدم يک کارگردان خوب به مجموعه سينما اضافه شده است.
برزو ارجمند هم که يکي از بازيگران«چهارشنبه 19 ارديبهشت»  است در رابطه با نقش خود در اين اثر مي گوبد:اين فيلم  يکي از افسوس‌هاي زندگي‌ام چراکه پدرم آن را نمي‌بيند. از ابتداي آغاز به کارم بيشتر پيشنهادات فيلم کمدي به من مي‌شد. در ايران اين ساختارشکني سخت اتفاق مي‌افتد که نقش‌هاي جدي به يک بازيگر کمدي دهند. در اين قصه 3 يا 4 نفر جرأت داشتند من را از اين قالب جدا کنند که يکي از آنها آقاي لطيفي بود.
به گفته ارجمند:اين کار يکي از مهم‌ترين فيلم‌هاي زندگي‌اش است   ود طي دو ماه براي بازي در 3 سکانس فيلم 18 کيلو وزن کم کرده است.
علاوه بر بازيگران مطرحي همچون نيکي کريمي و  محمد رضا فروتن، امير آقايي، شاهرخ فروتنيان، وحيد جليلوند، سعيدداخ، کتانه افشاري نژاد، حشمت آرميده، زکيه بهبهاني و با حضور: آفرين عبيسي، برزو ارجمند نيز در اين اثر سينمايي به ايفاي نقش مي پردازند.
در خلاصه داستان فيلم آمده است: يک آگهي غيرمتعارف در بخش نيازمندي‌هاي روزنامه همشهري جمعيت کثيري را در روزي مشخص به خيابان مي‌کشد. دخالت پليس غائله را ظاهرا پايان مي‌دهد اما...


حضورنيکي کريمي در اولين ساخته وحيد جليلوند

منبع: آریا

862 نمایش

نظر دادن