تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 بهمن 1393 ساعت 13:12

شمار کشته های مصر به ۲۵ تن رسید + عکس و فیلم

مصر در چهارمین سالگرد انقلاب، روز خونینی را پشت سر گذاشت. در درگیری نیروهای امنیتی با مردم در قاهره و چند شهرمهم دیگر مصر در سالگرد انقلاب این کشور، ده ها تن کشته یا زخمی شدند.  

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر ، مردم مصر روز گذشته به خیابان ها آمدند تا اعتراض خود را به دولت سیسی و تبرئه حسنی مبارک و پسرانش اعلام کنند. در چند استان این کشور از جمله « الجیزه »، « القلیوبیه » و « الشرقیه » در روز بیست و پنجم ژانویه ، سالگرد انقلاب مصر ، مردم  شبانه به خیابان ها آمدند  و اعتراض خود را به دولت مصر نشان دادند.

تظاهرات در مصر

تظاهرات در مصر

پیش تر وزارت کشور مصر هشدار داده بود که  ماموران امنیتی به مردم اجازه نخواهند داد، برای برگزاری مراسم انقلاب 25 ژانویه در میادین و خیابان های اصلی اجتماع کنند.

در قاهره پایتخت مصر، تانک‌های ارتش برای مقابله با تظاهرات، اطراف میدان تحریر مستقر شده‌ و راه‌های منتهی به این میدان را که از نمادهای انقلاب مصر است، بسته بودند. با شروع و گسترش تظاهرات مخالفان حکومت، نیروهای امنیتی به تظاهرات کنندگان حمله کردند که بر اثر آن، دستکم 25 تن در شهرهای قاهره، اسکندریه و البحیره کشته و ده ها تن زخمی شدند.
درگیری در مصر

درگیر در مصر
در قاهره، بیشترین درگیری‌ها در منطقه مطریه در شرق پایتخت که پایگاه جنبش اخوان المسلمین است روی داد. مردم مصر پس از برکناری محمد مرسی از سمت ریاست جمهوری، بارها اعتراض خود را به حکومت نظامیان در این کشور ابراز کرده اند. مردم معتقدند آزادی های اساسی در مصر ، اکنون کمتر از زمان حسنی مبارک شده است و هم اکنون انقلابیون در زندان و مبارک و پسرانش آزاد هستند.

تظاهرات در مصر

تظاهرات در مصر

در مناطق « امبابه » و « الوراق » در استان « الجیزه » در چهارمین سالگرد انقلاب مصر ، شرکت کنندگان در تظاهرات با در دست گرفتن تصاویر « محمد مرسی » ، رئیس جمهور برکنار شده ، کودتای نظامی در این کشور را محکوم کردند و خواستار بازگشت دولت قانونی شدند.

در منطقه « المنصوریه » در استان « الجیزه » نیز ، تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار بازگشت دولت قانونی شدند. آنها بر این باورند ، دولت فعلی ، جایگاه دولت سابق را دزدیده است.

مردم در این تظاهرات خواستار بررسی اهداف انقلاب بیست و پنجم ژانویه و آزادی زندانیان شدند.

مردم شرکت کننده در تظاهرات اعتراض آمیز در منطقه « القناطره » در استان « القلیوبیه » نیز با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری دولت نظامی و بازگشت دولت قانونی این کشور شدند. در این تظاهرات ، مردم بر ادامه راه انقلاب بیست و پنجم ژانویه تأکید داشتند.

در استان « الشرقیه » نیز ، تظاهرات کنندگان با نشان دادن چهار انگشت خود و بالا بردن تصاویر رئیس جمهور برکنار شده این کشور ، اعتراض خود را نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری « آسوشیتدپرس » ، نیروهای پلیس قاهره  به تظاهرات معترضان به دولت در منطقه « مطریه » در شرق قاهره ، حمله کردند و با آنها درگیر شدند. پلیس با گاز اشک آور به سمت معترضان حمله ور شد.  معترضان نیز برای دفاع از خود به سمت خودروهای زرهی مواد محترقه پرتاب کردند.

1206 نمایش

نظر دادن