تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 بهمن 1393 ساعت 10:00

مرکز آمار: نرخ تورم دي ۱۵.۸ درصد شد

تسنيم/ درحالي بانک مرکزي تورم اولين ماه زمستان ۹۳ را ۱۶.۳ درصد اعلام کرده که محاسبات مرکز آمار حکايت از ثبت تورم ۱۵.۸ درصدي در اين ماه دارد.

درحالي که حاصل محاسبات آماري مرکز آمار در حوزه تورم شهري و روستايي در سايت رسمي اين مرکز قرار نگرفته است سخنگوي دولت اعلام کرد: نرخ تورم در دي ماه به 15.8 درصد رسيد که نسبت به آذرماه( 16.8) درصد کاهش يافته است.

وي همچنين گفته است که بنابر گزارش مرکز آمار ايران نرخ تورم نقطه به نقطه هم در دي ماه (نسبت به دي پارسال) 14.4 درصد براورد شده است که اين ميزان براي اذر93 (نسبت به اذر پارسال) 14،9 درصد بود. نوبخت ، نرخ تورم در طول دي را 8 دهم درصد اعلام کرد که نسبت به 2 درصد اذر ماه کاهش نشان مي دهد.

اين آمار در حالي از محاسبات مرکز آمار بيرون آمده است که بانک مرکزي روز قبل نرخ تورم اولين ماه زمستان 93 را 16.3 درصد اعلام کرده بود. بانک مرکزي همچنين نرخ تورم نقطه به نقطه دي ماه را 15.7 درصد اعلام کرده است.

گفتني است عادل آذر رئيس مرکز آمار در خصوص اختلاف ارقام در تورم بانک مرکزي و مرکز آمار گفته است: اکنون اختلافات مبنايي حل شده و در ارقام کمتر از يک درصد اختلاف آماري وجود دارد.

502 نمایش

نظر دادن