تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 بهمن 1393 ساعت 09:32

"از هيچ‌کس بدليل مواضع سال ۸۸ عذرخواهي نخواهم کرد"

دبيرکل حزب مردمي اصلاحات با اشاره به زمزمه‌هايي در خصوص جلوگيري از عضويت حزب متبوش در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات گفت: من از هيچ‌کس به دليل مواضعم در سال ۸۸ معذرت خواهي نخواهم کرد.

به گزارش آخرین نیوز، حجت‌الاسلام محمدزارع فومني دبيرکل حزب مردمي اصلاحات در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به بررسي عضويت حزب متبوعش در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات اظهار داشت: برخي بزرگان معتدل اصلاح طلب به ما توصيه کردند که با ساير اصلاح طلبان ائتلاف کنيم و به ما گفتند که نگذاريد آنها بگويند که شما باعث تفرقه در جريان اصلاح طلبي شُديد و در انتخابات ساز جدا زديد.

وي ادامه داد: ما نيز در زمان آقاي حکيمي‌پور رئيس سابق شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات جلساتي را برگزار کرديم و نتيجه اين شد که ما براي عضويت در اين شورا نامه‌اي امضا ارسال کرديم و من 3 شرط را براي عضويت مطرح کردم؛ نخست اينکه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بايد مواضع خود را نسبت به افراطي‌ها و تندروهاي اصلاح طلب مشخص کند؛ دوم اينکه ما زماني به شورا مي‌پيونديم که گروه‌هاي حاضر در شوراي هماهنگي اصلاحات بپذيرند که همه در اين شورا عضويت دارند و از رأي مساوي برخوردارند.

دبيرکل حزب مردمي اصلاحات افزود: شرط سوم حزب مردمي اصلاحات براي عضويت در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات اين بود که ساير اعضاي شورا معتقد به قانون اساسي، اعتدال‌گرايي، خط امام(ره) و دفاع از مقام معظم رهبري باشند.

حجت‌الاسلام فومني با بيان اينکه قرار شد نامه عضويت حزب مردمي اصلاحات در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بررسي شود، تأکيد کرد: ولي ما زمزمه‌هايي را شنيده‌ايم که برخي گروه‌هاي تندرو و افراطي عضو اين شورا همچون مشارکت و سازمان مجاهدين با برگزاري جلساتي تأکيد کرده‌اند که به هيچ وجه عضويت ما در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات پذيرفته نشود و شرط گذاشته‌اند که اگر ما بخواهيم عضو اين شورا شويم بايد در مورد موضع‌گيري‌هايي که در سال 88 انجام دادم و خود را از فتنه‌گران جدا دانستم، عذرخواهي کنيم.

وي با بيان اينکه من در سال 88 در دفاع از انقلاب، نظام و رهبري مواضعم را شفاف بيان کرده و گفتم ما مدافع تندروي و افراط نيستيم و مدافع قانون هستيم، گفت: البته در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات برخي گروه‌هاي معتدل نيز قرار دارند ولي گروه‌هاي افراطي و تندرو در اين شورا بيشتر حضور دارند و تأثيرگذاري بيشتري دارند و تصميمات تندي مي‌گيرند.

دبيرکل حزب مردمي اصلاحات يادآور شد: ما زمزمه‌هايي شنيده‌ايم که در جلسات اين گروه‌هاي تندرو تصميم گرفته شده که آنها مانع عضويت ما در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات شوند و گفته‌اند چون من طرفدار نظام و رهبري هستم، بايد از بنده در اينجا انتقام بگيرند و برخي از بزرگان آنها نيز حضوري به من گفته‌اند که مخالف عضويت حزب بنده در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هستند.

حجت‌الاسلام فومني افزود: کساني که با عضويت حزب مردمي اصلاحات در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مخالف هستند از افرادي محسوب مي‌شوند که سال 1388 دستگير شدند و از عوامل حزب مشارکت و سازمان مجاهدين و مخالف ورود نيروهاي معتدل به درون جريان شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هستند و گروه‌هايي که حرفي براي گفتن ندارند را در گروه خود مي‌پذيرند و اين تِز آنهاست.

وي افزود: هم‌اکنون چوبي که به من مي‌زنند به خاطر اين است که دفاع از نظام، انقلاب، امام(ره) و رهبري را براي من جرم مي‌دانند و من جز دفاع از نظام و انقلاب کاري نکرده‌ام؛ من تذکر مي‌دهم که شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات فريب گروه‌هاي افراطي را نخورد و اجازه دهد اتحاد به وجود آيد؛ در غير اين صورت ما ناچار هستيم که برخورد ديگري با آنها انجام دهيم و در انتخابات با قدرت تمام وارد مجلس شوراي اسلامي شويم. قدرت ما بيشتر از نيروهاي افراطي و تندرو است و ما به هيچ وجه کوتاه نخواهيم آمد و بنده از هيچ کس به دليل مواضعم در سال 88 معذرت خواهي نخواهم کرد.

دبيرکل حزب مردمي اصلاحات يادآور شد: من در مقابل کساني که بخواهند در برابر رهبري، نظام و مردم موضع بگيرند، تند برخورد خواهم کرد. ما به دنبال جريان معتدل و اعتدال گرا هستيم. ما به عنوان اصلاح طلبان نوين مي‌خواهيم افراط و تفريط را از جريان اصلاح طلبي دور کنيم و از تهديدهاي تندروها نمي‌هراسيم.

2696 نمایش

نظر دادن