تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 دی 1393 ساعت 02:00

جنجال درپی سیلی پدر «مسئول» بر گونه معلم خرمشهری!

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: این حرکت بی‌پاسخ نمی‌ماند

به گزارش آخرین نیوز، روزنامه شهروند در خبری آورده است:

یک بار معلم کتک می‌خورد، یک بار دانش‌آموز. این بار نوبت معلم یک مدرسه در خرمشهر است. معلمی که این بار نه از دانش‌آموز، که از پدر او سیلی خورده است؛ آن هم در حضور دانش‌آموزان کلاسش. اتفاق، هفته گذشته افتاده. وقتی معلم مدرسه یا یکی از دانش‌آموزان جر و بحث کرد و بعد از آن، ماجرا پیچیده‌تر شد. معلم خرمشهری فکرش را هم نمی‌کرد که وقتی خبر به گوش پدر این دانش‌آموز که معاون گمرک منطقه آزاد اروند هم است، برسد، صورتش است و دستهای پدر که قرار است با سیلی محکمش، سرخ شود.

حالا بعد از گذشتن چند روز از این ماجرا، موجی از اعتراض درباره این اتفاق در میان معلمان خرمشهری به راه افتاده است. از طرف دیگر و با این‌که چند روز از این اتفاق می‌گذرد، مسئولان آموزش و پرورش خرمشهر دیروز دراین‌باره واکنش نشان داده‌اند. محمد تقی‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان دیروز هتک حرمت معلم خرمشهری را شدیدا محکوم کرده و گفته این حرکت بی‌پاسخ نمی‌ماند: «شأن و حرمت معلم باید حفظ شود. ارزش و جایگاه معلم بسیار بالا بوده و همیشه قابل احترام است. متأسفانه اولیاي یکی از دانش‌آموزان خرمشهری به‌صورت معلم فرزندش سیلی زده است. خطا و اشتباهی که توسط این فرد انجام شده نابخشودنی است.»

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفته است: «فرهنگ و پیشینه تاریخی ما نمی‌تواند این بی‌حرمتی را بپذیرد که کسی روی معلم دست بلند کند. معلم در طول تاریخ کشور حرمت بسيار زیادی داشته است. این اقدام یک انحطاط فرهنگی برای فردی است که چنین کاری را انجام می‌دهد. این هتک حرمت را شدیدا محکوم کرده و با آن برخورد می‌کنیم.» به گفته او چند روز قبل دو نفر از مسئولان آموزش و پرورش خوزستان برای دلجویی از معلم خرمشهری به خانه او رفته‌اند: «نظر من این است که فرد خاطی باید متنبه شود. در صورت تشخیص معلم، مسائل حقوقی این اقدام پیگیری می‌شود.» مهدی رفیعی دهکردی، رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر هم گفته برای برخورد با فرد اهانت‌کننده روال قانونی درحال اجراست: «امیدواریم با حضور و حمایت مسئولان، دیگر شاهد وقوع چنین وقایع غیرقابل قبولی نباشیم.»

از طرف دیگر جواد ادریس‌پور، عضو شورای شهر خرمشهر هم این موضوع را محکوم کرده و خواستار مجازات شخص خاطی شده است: «در روزهای گذشته در خرمشهر متأسفانه شاهد توهین و هتک حرمت علیه یکی از معلمان زحمت‌کش این شهر بودیم. معلمی شغل انبیاست اما در این زمانه با سیلی زدن جواب انبیا را می‌دهند.»

او ادامه داده است: «کار معلمی به مثابه پیامبران است كه این حرفه پیامبرگونه را به یدک می‌کشند و در تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم نقش پدری مهربان و صبور را ايفا مي‌كنند و با اين خدمت در رفتار‌های فرزندان ما تأثیرگذار هستند، اما چطور شده که بعضی‌ها به خود این اجازه را می‌دهند و بدون هماهنگی و با کمال بی‌ادبی وارد محیط آموزشی‌شده و بدون اذن مدیر به ساحت مقدس معلمی بی‌حرمتی كرده و جلوي انظار دانش‌آموزان و همکاران هتک حرمت نموده و شأن و منزلت معلم را پایین می‌آورند.»

به گفته او «شخص خاطی متاسفانه داراي سمت حقوقی و یکی از مسئولان شهر نیز هست، آیا چنین حرکتی از سوی چنین شخصی مایه شرمساری نیست و نباید به خاطر عمل زشتش توبیخ و از سمتش عزل یا تنزل پیدا کند تا عبرتی برای سایران شود که نخواهند از سمت‌های مدیریتی خود سوءاستفاده کنند.» این عضو شورای شهر خرمشهر از محاکم قضایی خواسته است تا پدر این دانش‌آموز را محاکمه کنند تا اين اتفاق دیگر تکرار نشود. واکنش‌ها اما هنوز درباره این موضوع ادامه دارد. امام‌جمعه خرمشهر یکی دیگر از کسانی است که درباره این اتفاق واکنش نشان داده است. او اقدام معاون گمرک را محکوم کرده و خواستار مجازات قانونی او شده است.

سیلی معاون اداره گمرک خرمشهر بر صورت معلم پسرش در یک هفته گذشته، تعداد زیادی از معلمان این شهر را هم به واکنش واداشته است. آنها بیانیه‌ای دراین‌باره صادر کرده و در آن با محکوم کردن آنچه «عمل زشت این پدر» دانسته‌اند، خواستار محاکمه و مجازات فرد او که به قول آنها «حرمت یک مکان آموزشی را شکسته و اهانتی بزرگ به فرهنگیان روا داشته است»، شده‌اند. در روزهای گذشته تعدادی از این معلمان هم گفته‌اند در صورت بی‌توجهی مقامات در روزهای آتی در اعتراض به این اتفاق و برای حمایت از همکار خود، دست از کار می‌کشند. این گفته آنها اما با واکنش عبدالله سامری، نماینده خرمشهر در مجلس روبه‌رو شده، او از معلمان خرمشهری خواسته است که اعتصاب نکنند و با حضور در دبیرستان از معلم مضروب خواسته است که گذشت کند. به گزارش «فارس» سامری با بیان این‌که پیگیری از طریق مراجع قانونی بهترین روش برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات ناپسندی است، جامعه فرهنگی شهر را دعوت به گذشت کرده است: «اگر این فرد بر اثر ناراحتی و از سر نادانی تصمیمی گرفته، از جانب خودم از تمام جامعه فرهنگی طلب پوزش می‌کنم.»

4932 نمایش

نظر دادن