تاریخ انتشار: جمعه, 28 آذر 1393 ساعت 23:20

زمان مناسب خرید مسکن از نگاه معاون وزیر

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به سمت منطقی شدن پیش می‌رود و بر همین اساس بهترین زمان برای خرید واحد مسکونی فرا رسیده‌ است.

به گزارش آخرین نیوز، حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا افزود: اکنون هزینه خرید مسکن به قیمت تمام شده واحد مسکونی نزدیک است و بازار فعلی مسکن در حال تخلیه حباب قیمتی است که از دو سال گذشته در آن ایجاد شده بود.

وی با تاکید بر اینکه بازار مسکن متاثر از سایر بخش‌های اقتصادی است، تصریح کرد: بازار مسکن نیز در انطباق با سایر شاخص‌های کلان اقتصادی است، بنابراین با در نظر گرفتن رشد 4 درصدی اقتصاد، این امر به بازار مسکن نیز سرایت خواهد کرد.

مظاهریان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ثبات بازار مسکن تا نیمه ابتدایی سال آینده ادامه داشته باشد، مگر اینکه تحولی در شاخص‌های کلان کشور ایجاد شود و بازار مسکن را تحت تاثیر خود قرار دهد.

پیش از این مدیرکل دفتر مسکن‌مهر بنیاد مسکن با بیان اینکه در هیچ جای دنیا مسکن وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری تلقی نمی‌شود، به آنا گفته بود: تا زمانی که در کشور به مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه شود، هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند بحران و رکود این بازار را حل کند.

امید محمدی اظهار کرده بود: اگر ساخت مسکن تنها برای سازنده آن حاشیه سود ایجاد کند و سرمایه‌ای بودن آن برای مردم حذف شود، می‌توان بازار مناسبی را در آن شاهد بود و در غیر این صورت تمامی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای آن مقطعی است و تنها پاسخگوی بخشی از نیازها خواهند بود.

1873 نمایش

نظر دادن