تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 آذر 1393 ساعت 22:40

سپاه: بساط داعش بزودی جمع خواهد شد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: به طور یقین گروهک داعش در ماههای آینده از صحنه سیاسی و امنیتی عراق و سوریه جمع می‌شود و نمی‌تواند عاملی برای اجرای سیاست‌های آمریکایی‌ها در تفرقه بین مذاهب مختلف اسلامی در منطقه باشد.

به گزارش شبکه خبر، سردار حسین سلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌ زنی احداث ساختمان پژوهشکده فرهنگی بسیج اساتید کردستان در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: آینده عراق و منطقه تحت تاثیر راهبرد قدرت‌ها و بازیگران فرامنطقه‌ ای و درون منطقه‌ ای است.

وی افزود: سیاست‌های قبلی آمریکا برای تغییر نقشه سیاسی خاورمیانه و جهان اسلام با شکست رو به‌ رو شده است و در سطح سیاسی آنها با راهبردهای ناقص مواجه شدند، در نتیجه یک ابهام و سرگردانی اکنون در نگرش سیاسی آمریکا به وجود آمده است به شکلی که اکنون اراده ای در آمریکایی‌ها دیده نمی‌شود.

به گفته جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سطح تحولات میدانی، موازنه قوا به سود ملت های عراق و سوریه در جریان است و مردم، ارتش و دولت عراق توانستند، بر گروهک داعش غلبه میدانی و عملیاتی ایجاد کنند و آن را از مناطقی دور کردند و بخشی از مناطقی که در تصرف این گروه بود، بازپس گرفتند.

وی تصریح کرد: گروه داعش تا جلولا هم پیش آمده بود، اما با عملیات اخیر، در نزدیکی مرزهای ایران هم تار و مار شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه: در ادامه تصریح کرد: داعش به تدریج در حال کنترل، مهار و انهدام است .

سردار سلامی تاکید کرد : به طور یقین این گروهک در ماههای آینده از عراق و سوریه عقب رانده خواهد شد.

سلامی گفت : این گروهک که محصول سیاست‌های آمریکا و متحدین منطقه ای آمریکاست، نمی‌تواند عاملی برای اجرای سیاست‌های کاخ سفید به ویژه تفرقه بین مذاهب مختلف اسلامی در منطقه باشد.

جانشین فرمانده سپاه افزود: امواج بیداری اسلامی در مسلمانان و جریان خروشان مسلمانان در اربعین گذشته ، عبرت‌ های خوبی برای دشمنان اسلام درپی دارد و تصاویرخوبی از وحدت مسلمانان نشان می‌دهد.

سردار سلامی در پایان تصریح کرد: همین بیداری و وحدت جهان اسلام حول محور مقابله با تروریسم و افراطی‌ گری است که این ریشه‌ها را خواهد خشکاند.

1823 نمایش

نظر دادن