تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 آذر 1393 ساعت 10:50

اعلام دلیل حذف یارانه ایرانیان خارج از کشور

سخنگوی دولت گفت: یارانه ایرانیان خارج از کشور حذف شده است چراکه آنها در کشور نیستند که به خاطر افزایش قیمت‌ها متضرر شده باشند.

به گزارش آخرین نیوز، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز - چهارشنبه - هیئت دولت، در پاسخ به خبرنگار آنا، درباره حذف یارانه ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: بله، یارانه ایرانیان خارج از کشور را حذف کرده‌ایم؛ چراکه ما یارانه به کسی می‌دهیم که به دلیل آزادسازی قیمت‌ها بار مالی به او تحمیل شده است؛ از این رو کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند متضرر افزایش قیمت‌ها نشده‌اند که ما بخواهیم به آنها یارانه پرداخت کنیم.

نوبخت همچنین در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار آنا، درباره تخریب‌های مخالفان دولت در زمینه کاهش قیمت نفت و تدابیر دولت در این خصوص اظهار کرد: ما لایحه بودجه سال 94 را برای امروز ننوشته‌ایم. پیش بینی ما درباره آینده است؛ آنچنان که مراکز مطالعاتی بین المللی برای سال آینده قیمت بالای 80 دلار را برای نفت در نظر گرفته‌اند.

وی افزود: اگر قیمت نفت از 72 دلار کمتر شود با مدیریت تخصیص منابع عمل خواهیم کرد. همچنین ما در بودجه سال 94 پیش بینی کرده‌ایم که اگر قیمت نفت افزایش یابد این افزایش درآمد‌ها را برای چه طرح‌هایی استفاده کنیم.

سخنگوی دولت همچنین گفت: فلسفه وجودی منتقدان و جناح‌های مقابل این است که از مسائلی مانند کاهش قیمت نفت به نفع خود استفاده کنند ولی ما با مردم فهیمی روبه‌رو هستیم که می‌دانند ما با تدبیر، امور را اداره می‌کنیم و به این تخریب‌ها توجهی ندارند.

منبع: خبرگزاری آنا

822 نمایش

نظر دادن