تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 آذر 1393 ساعت 09:34

بازداشت هفت مهاجر ايراني در اندونزي

ايرنا/ پليس اندونزي روز پنجشنبه از دستگيري هفت مهاجر غيرقانوني از جمله يک ايراني در اين کشور خبر داد.

دفتر اداره مهاجرت 'دپوک' اعلام کرد که اين مهاجران به دليل نداشتن مدارک کامل و يا انقضاي اسناد مهاجرتي بازداشت شدند.

تارنماي 'آسيا نيوز نت' به نقل از 'داوود اسکندر' رييس اداره مهاجرت منطقه 'دپوک' اندونزي اعلام کرد که پليس مهاجرت اين کشور با بازرسي ده ها خارجي، هفت نفر از آنها را به دليل اقامت غيرقانوني بازداشت کرد.

سه تن از اين افراد از کره جنوبي و چهار نفر ديگر نيز از کشورهاي ژاپن، ايران، برونئي و نيجريه بودند.

اين مقام اندونزيايي گفت که درستي نامه مهاجر ايراني از سوي دفتر کميساري عالي پناهندگان سازمان ملل متحد در اندونزي در دست بررسي است.

آمار دفتر کميساري عالي پناهندگان سازمان ملل متحد در اندونزي نشان مي دهد که در حال حاضر هفت هزار و 110 نفر که قصد مهاجرت داشته اند از کشورهاي مختلف در اين دفتر ثبت نام کرده اند.

بر اساس گزارش هاي مختلف سالانه حدود 700 نفر از اين مهاجران به وسيله کشورهاي مهاجرپذير از قبيل استراليا، کانادا، نيوزيلند و آمريکا پذيرفته مي شوند.

بيشتري افرادي که به اندونزي سفر مي کنند قصد مهاجرت به استراليا را دارند. سفارت استراليا در ايران نيز اخيرا به نقل از وزارت مهاجرت و محافظت از مرزهاي اين کشور اعلام کرد: از 27 آبان، دولت استراليا اقدامات جديدي عليه قاچاق انسان اتخاذ کرده است.

بر اساس اين اقدامات، استراليا تقاضاي اسکان مجدد پناهجوياني را که از اول جولاي سال آينده (تير ماه سال 1394) در دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان و آوارگان مستقر در اندونزي ثبت نام کرده باشند را بررسي نخواهد کرد.

دولت محافظه کار استراليا اخيرا قوانين مهاجرت به اين کشور را براي ممانعت از ورود مهاجران غيرقانوني از طريق دريا سخت تر کرد، اما متعهد به افزايش ميزان پذيرش پناهندگان تا هفت هزار و 500 نفر و آزادي صدها کودک بازداشت شده در خارج از مرزهاي دريايي شد.

554 نمایش

نظر دادن