تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 آذر 1393 ساعت 12:19

حالا هارون مونس شد ایرانی؟!

 

کامبیز نوروزی، حقوقدان در فیسبوک نوشت:

بندگان خدا ایرانیان داخل و خارج ایران. چرا؟ عرض می کنم. حتما دیده اید که خیلی اوقات که بچه ی خانواده کار خوبی می کند، مثلا شاگرد اول کلاس می شود، پدر و خانواده ی پدری از یک طرف و مادر و خانواده ی مادری از طرف دیگر، هر کدام توفیقات روزافزون و افتخار آفرین بچه را به خودشان می چسبانند و قربان صدقه ی دسته گل خودشان می روند. اما وقتی بچه گندی می زند و خرابی بالا می آورد، قضیه برعکس می شود و دو طرف ماجرا این تربیت غلط و خجالت آور بچه ی بی ادب دماغو را به اشاره و کنایه یا به صراحت گردن طرف مقابل می اندازد.

حالا حکایت ماست و دول فخیمه ی خارجه و اصحاب خبر و تفسیر در ممالک فرنگ و طرز برخوردشان با دوتابعیتی های ایرانی مقیم خارج از ایران. وقتی ایرانیهای دوتابعیتی کشفی می کنند یا اختراعی مرتکب می شوند یا به هر حال کار خوبی می کنند، جار می کشند که ببینید این آدم محصول ماست و اصلا انگار نه انگار که از جایی به نام ایران آمده است. اما وقتی یکی از همان ایرانی های دوتابعیتی مقیم خارجه خطایی مرتکب می شود، اول می گویند یک ایرانی این کار را کرده و به طاق نسیان می سپرند که این آدم از اتباع خودشان است و سالها در کشور خودشان زندگی کرده است.

این حضرت منطقی یا هارون مونس یا مونس هارون، 20 سال آزگار در استرالیا زندگی کرده، تابعیت استرالیایی به او داده اند، زن استرالیایی گرفته، در استرالیا کلی گندهای دیگر زده، 20 سال اصلا ایران نیامده، پناهندگی اش داده اند، و... حالا می گویند یک ایرانی شیعه گروگانگیری کرده ... اگر رکورد خوردن درازترین ساندویچ سوسیس را می زد بازهم می گفتید یک ایرانی شیعه رکورد زده است؟

منبع: انصاف

1104 نمایش

نظر دادن