تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 آذر 1393 ساعت 11:56

اظهار امیدواری عارف برای "رفع حصر" با درایت رئیس جمهوری

حضور رئیس بنیاد امید ایرانیان در دانشگاه قم با صحنه‌های جالب توجه‌ای همراه بود.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از امید، بر اساس برنامه‌ای که تشکل دانشجویی نسل نو تدارک دیده بود، مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه ساعت 13 در دانشگاه شیخ مفید آغاز می‌شد. عارف که در بدور ورد به دانشگاه قم بر سر مزر شهدای گمنام حضور پیدا کرد برای اقامه نماز ظهر و عصر به مسجد دانشگاه رفت و همراه با دانشجویان و کارکنان دانشگاه در صف نماز ایستاد.

یکی از مسئولین دانشگاه به عارف گفت: «تجربه نشان داده دانشجویان در چنین مراسم‌هایی راس ساعت مقرر در سالن حاضر نمی‌شوند، بهتر است برای اینکه دانشجویان در سالن باشند با تاخیر به مراسم برویم» که رئیس بنیاد امید ایرانیان ضمن مخالفت با این پیشنهاد تاکید کرد راس ساعت 13 در سالن محل برگزاری خواهم بود. وقتی در ساعت مقرر عارف و هیات همراه به اتفاق برخی مسئولان دانشگاه وارد سالن شیخ مفید شدند آن مسئولی که به عارف پیشنهاد حضور با تاخیر در مراسم را داده بود از شلوغی سالن و اینکه بسیاری از دانشجویان ایستاده بودند شگفت زده شد.

عارف البته در میان سخنان خود از دانشجویانی که به دلیل ازدحام جمعیت ایستاده اظهارات او را گوش می‌کردند پوزش خواست.

شور و هیجان مراسم‌های دانشجویی در این مراسم هم حکم فرما بودند. دست نوشته‌های دانشجویان در خصوص رفع حصر، ادای احترام به شخصیتهای اصلاح طلب و در دست داشتن تصاویر رهبر انقلاب، سید محمد خاتمی، عارف و... سوژه عکاسان خبری بود که در محل برگزاری مراسم حضور داشتند.

زمانی‌که نماینده انجمن اسلامی مستقل دانشجویان به گلایه از مسئولان دانشگاه پرداخت و از اینکه برنامه‌‌هایشان در نقد دولت به دلیل مخالفت مسئولان دانشگاه برگزار نشد و برنامه تشکل نسل نو با مخالفت مسئولان رو به رو نشد انتقاد کرد عارف ضمن اینکه تاکید داشت برنامه‌های دانشجویی باید در چارچوب مقرررات دانشگاه‌ها برگزار شود به کنایه گفت: «حالا اگر برنامه‌ای با مخالفت رو به رو شد نباید بخیل بود که دیگر تشکل داشنجویی برنامه‌ای برگزار نکنند»

عارف همچنین از اینکه در سالیان گذشته تریبون‌های خاص در اختیار جریان خاصی بودند و هر چه دلشان خواستند گفتند انتقاد کرد.

مساله رفع حصر که پای ثابت سوالات دانشجویان از عارف است در این مراسم هم در سوالات مختلف از رئیس بنیاد امید ایرانیان پرسیده شد که عارف اظهار امیدواری کرد با درایت مسئولان و شخص رئیس جمهور این مساله حل شود تا همگان خوشحال شوند.

زمان خروج عارف از محل برگزاری مراسم و همراهی دانشجویان با وی باعث شد اتومبیل وی مدت‌ها در حلقه دانشجویان قرار گیرد. دانشجویان از عارف می‌خواستند سلامشان را به سید اصلاحات سید محمد خاتمی برساند که عارف تاکید کرد حتما اظهار لطف آن‌ها را به آقای خاتمی منعکس می‌کند.

980 نمایش

نظر دادن