تاریخ انتشار: شنبه, 08 آذر 1393 ساعت 15:40

زنان انتحاری برای مجالس عزاداری اباعبدلله(ع)

دستگیری یک تروریست دیگر در لبنان به نام محمد علی ابراهیم الاطرش از یک طرح برای انتقال زنان انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده به لبنان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از المنار، ‌عمر الاطرش برادر محمد علی ابراهیم الاطرش نیز به این طرح اذعان کرد. محمد علی ابراهیم گفت زنان انتحاری قرار بود به مجالس عزاداری امام حسین (ع) در بقاع و بیروت حمله کنند. خودروهای بمب گذاری شده و در حال بمب گذاری به عرسال لبنان انتقال داده شده بود تا به جاهای متعدد در لبنان انتقال داده شود و لبنان دستخوش هرج و مرج کنند.

محمد علی ابراهیم الاطرش یک تروریست جدید است که ارتش لبنان وی را دستگیر کرده است. ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد محمد علی ابراهیم منتقل‌کننده زنان انتحاری و خودروهای بمب گذاری شده است.

اطلاعات شبکه المنار نشان می دهد این منتقل کننده زنان انتحاری برادر عمر الاطرش است که وی نیز دستگیر شده است.محمد علی ابراهیم از اعضای گردانهای عبد الله عزام است. او به انتقال زنان انتحاری که برای حملات انتحاری آماده شده بودند اعتراف کرده است.

منابع امنیتی گفتند پنج نفر از این زنان از جمله خدیجه حمید لبنانی و چهار زن سوری به انتقال خود برای عملیات انتحاری هنگام مراسم عاشورا در بقاع و بیروت اعتراف کرده‌اند.

انتشار اسم خدیجه توسط ارتش لبنان در آن زمان باعث شد طراحان از این طرح خود منصرف شوند زیرا ترسیدند دستگیر شوند. اطرش فقط زنان انتحاری را منتقل نکرده بود بلکه خودروهای بمب گذاری شده را نیز به عرسال منتقل کرده بود و چند خودرو نیز در حال بمب گذاری بود. او همچنین مواد منفجره مورد استفاده در ساخت بمب را نیز به لبنان منتقل کرده بود. محمد علی ابراهیم اعتراف کرد هدف از این مواد منفجره نیز وارد کردن لبنان به هرج و مرج امنیتی بود.

وی از انفجاری که مارس گذشته رخ داد اطلاعاتی در اختیار نیروهای امنیتی گذاشت.

منابع امنیتی گفتند تحقیقات از محمد علی ابراهیم ادامه دارد تا اطلاعات بیشتری از طرحهای تروریستی علیه لبنان و مکانهای حضور فرماندهان و عاملان و همچنین هویت کامل زنان انتحاری و مکانهایی که منتقل شده اند و تعداد خودروهای بمب گذاری شده و مقصد آنان مشخص شود

1542 نمایش

نظر دادن