تاریخ انتشار: جمعه, 07 آذر 1393 ساعت 15:35

"حیا کن رها کن" از حجازی و مظلومی تا قلعه نویی

حذف از جام حذفی و دومین ˝ حیا کن رها کن ˝ به نوعی اتمامی حجتی با ژنرال آبی ها بود که به آرامی سکوها را هم از دست می دهد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از پانا، استقلال با شکست در ضربات پنالتی از جام حذفی هم کنار رفت تا برای دومین بار امیر قلعه نویی فریاد حیاکن رها کن را از روی سکوهای آبی بشوند. اتفاقی که پیش از این برای همتایان او روی نیمکت استقلال به مراتب از جانب افرادی سر می زد که ژنرال آبی ها را تنها فرد لایق برای نشستن روی نیمکت استقلال می دانستند اما امروز تماشاگران برای آمدن فردی شعار نمی دهند آنها تنها می خواهند ژنرال برود و فردی روی نیمکت بنشیند که تیمشان را نجات دهد حالا چه او پرویز مظلومی باشد چه علیرضا منصوریان. اما چرا ژنرال آبی ها به این روز دچار شد؟

1.       دیگر تمام تیم های فوتبال ایران تاکتیک امیر قلعه نویی را می دانند، او از ابتدا تنها دو تاکتیک داشته و از روی آنها گل زده است. خسرو حیدری و هاشم بیک زاده ستون های تیم های ژنرال در سال های اخیر بودند که به کمک یک هافبک طراح " که تا فصل گذشته جواد نکونام یا پیشتر مجتبی جباری و در این فصل کرار جاسم بوده اند " مثلث ژنرال را تشکیل می دادند که مامور رساندن توپ به روی دروزاه هستند که در این بین نقش بازیکن های ارسال کننده از جناحین به سبک فوتبال سنتی ایران ویژه است. اما امروز همه این تاکتیک ژنرال را فهمیده اند و اولین کار برای تیم ها بستن خسرو است و این یعنی مرگ تاکتیکی استقلال. قلعه نویی به بن بست تاکتیکی خورده و آمدن بازیکن های جوان هم تا زمانی که سیستم قدیمی ارسال از جناحین کنار گذاشته نشود این ماجرا ادامه دارد.

2.       ژنرال تا پایان دربی هم سعی می کرد ناکامی را پوشش دهد و وعده قهرمانی به هواداران دهد. او با فرمول عجیبش حرف از قهرمانی قطعی استقلال در این فصل زد و دلیل 6 امتیاز گرفتن این تیم در 8 بازی قبل را ملی پوش ها دانست و ابتدای فصل را عامل موفقیت تاکتیک هایش با جوان ها دانست. اما شاید جالب باشد بدانیم که از 7 تیمی  ابتدای فصل که با استقلال بازی کردند 5 تیم در انتهای فصل در نیمه پایینی جدول هستند و از تیم های نیمه بالایی استقلال به سپاهان با اختلاف باخت و سایپا را به سختی شکست داد. ژنرال به تمام رقبای اصلی اش به غیر از تراکتور سازی در این فصل باخته و شاید سرپوش گذاشتن با این ناکامی به وسیله سپر قرار دادن ملی پوش ها نوعی توجیه غیر عقلانی و برای فریب افکاری باشد که فوتبال را سطحی نگاه می کنند.

3.       " حیا کن رها کن " طی سالهای گذشته همیشه یکی از شعارهای غالب در ورزشگاه ها در زمان نتیجه نگرفتن تیم ها بوده است؛ اما آنها همواره یک جنبه مشترک داشته اند و همیشه در پس این شعار درخواست برای بازگشت ژنرال به نیمکت مطرح بوده است و هیچگاه بر علیه امیر قلعه نویی این شعار شنیده نمی شد. لیدرهایی که عاشق سینه چاک ژنرال هستند زمانی از ناصر حجازی اسطوره استقلال گرفته تا پرویز مظلومی را مورد لطف قرار داده اند؛ اما امروز هیچ یک از آنها شاید قادر نباشند فضا را برای ماندن ژنرال مهیا کنند زیرا شاید از معدود دفعات طی سالهای اخیر باشد که شعارها بدون سازماندهی و تنها برای استقلال است. شاید می توان گفت ضرب المثل معروف " آسیاب به نوبت " در مورد امیر قلعه نویی پدیدار شده است؛ حالا نه لیدرها می توانند جهت سکوها را برگردانند نه ارباب رسانه ای خاص که همیشه جز تعریف و تمجید از ژنرال هیچ نداشته اند.

718 نمایش

نظر دادن