تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آذر 1393 ساعت 23:30

سقوط بی سابقه قیمت نفت در 4 سال اخیر

قیمت نفت در آستانه برگزاری نشست امروز اعضای اوپک در اخرین معاملات پایان روز چهارشنبه (پنجم آذرماه)، در واکنش به اظهارات متناقض وزیران نفت کشورهای عضو اوپک پائین آمد.

خبرگزاری ایسنا: قیمت نفت در آستانه برگزاری نشست امروز اعضای اوپک در اخرین معاملات پایان روز چهارشنبه (پنجم آذرماه)، در واکنش به اظهارات متناقض وزیران نفت کشورهای عضو اوپک پائین آمد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی در پایان معاملات روز چهارشنبه (پنجم آذرماه) با افزایش احتمال اینکه اعضای اوپک تولید نفت خود را کم نمی کنند، کاهش یافت.

قیمت نفت خام سبک شیرین آمریکا وست تگزاس اینترمدیت دیروز تحت تاثیر تعطیلات روز شکرگذاری قرار گرفت و پائین ترین سطح قیمت در چهار سال گذشته را تجربه کرد. از سوی دیگر گزارشها نشان می دهد که سطح نفت ذخیره شده آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار بالا رفته است.

علی النعیمی، وزیر نفت عراق، دیروز (چهارشنبه، پنجم آذرماه) در وین اعلام کرد که کشورهای عضو شورای همکاریهای خلیج فارس یعنی عربستان، قطر، امارات و کویت به توافق رسیده‌اند. این مقام نفتی اشاره نکرد چه توافقی حاصل شده است اما تحلیلگران بر این باورند که این کشورها به این نتیجه رسیده اند که تولید نفت اوپک نباید تغییر کند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز دیروز پس از دیدار همتای عربستانی خود در وین اعلام کرد که ایران و عربستان اکنون نظرات بسیار نزدیکی دارند و اینکه در اوپک اتحاد بر سر نظارت بر بازار وجود دارد.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز چهارشنبه (پنجم آذرماه) ٦٨ سنت کاهش یافت و به ٧٧ دلار و ٦٥ سنت رسید. بهای نفت دبلیو تی آی نیز با ٥٣ سنت کاهش به ٧٣ دلار و ٥٦ سنت رسید.

766 نمایش

نظر دادن