تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آذر 1393 ساعت 09:49

پاسخ پزشکیان به شعار مرگ بر فتنه گر: شاهد بیاورید

روز چهارشنبه فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام اصفهان علی رغم حاشیه سازی اقلیتی تندرو، با پیام سیدمحمد خاتمی لیدر جریان اصلاحات و سخنرانی مسعود پزشکیان نماینده ی مردم در مجلس افتتاح شد.

به گزارش آخرین نیوز، پس از شروع قرائت پیام سید محمد خاتمی و پخش کلیپی، اقلیت چند نفره تلاش کردند جلسه را با درگیری و سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر فتنه گر» بر هم بزنند، اما برنامه ادامه یافت و پزشکیان در سخنانی به مشکلاتی از جمله اختلاف نظرات در کشور بدون مبنا و شواهد مشخص اشاره کرد و گفت: آرزوی هر ایرانی این است که اولین باشد و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشد. ما دل‌مان می‌خواهد از نظر علمی، اقتصادی، فرهنگی و ... اول باشیم.

نماینده ی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، افزود: قرآن می‌گوید به کسی ظالم گفته می‌شود که دروغ به خدا ببندد، آیا کسی که براساس حرف‌های اثبات نشده صحبت می‌کند دروغگو نیست؟ ظلم از این بالاتر که حرف درست را نتوان زد؟ و حرف‌های دیگر را در بوق و کرنا کرد؟ مگر ما در پزشکی، اقتصادی، سیاسی و غیره نظرات کارشناسی نداریم؟ آن نظری که براساس گفته همه کارشناسان درست باشد نظر درست نیست؟ در زبان علم حرف درست یک نفر درجه 3 محسوب می‌شود. حرف درستی درجه یک محسوب می‌شود که جمیع کارشناسان بر روی آن نظر داشته باشند و طبق شواهد باشد.

وی ابراز عقیده کرد: جاهایی در کشور ما متاسفانه حرف درست وجود ندارد؛ چراکه اگر وجود داشت من به عنوان نماینده نباید 6 ماهه برخی قوانین را عوض کنم و یا این‌که بیکاری، فقر و مشکلات نباید در جامعه وجود داشته باشد و دلیل این‌که این مشکلات بوجود آمده است این بوده که نتوانسته‌ایم حرف درست را ابراز کنیم.

وی ادامه داد: در دنیا برای فهمیدن حرف درست، حساب و کتاب داریم و برای همه صحبت‌ها شواهد علمی وجود دارد. برای مثال در جریان جنگ جمل یک نفر به علی‌بن‌ابیطالب رسید و گفت: کدام طرف حق هستید؟ علی(ع) به ایشان خطاب کرد شما برو حق را بشناس و آن موقع حق را خودت انتخاب کن.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در مملکت ما بهتر است مشکل‌ها را در راه درست بگوییم. حرف درست را بزنیم. جایی که نتوانیم حرف درست را ابراز کنیم خطا در کشور پیش می‌آید. شما می‌خواهید بگویید حق با من است و من به شما می‌گویم حق با شما نیست حق با شواهد است. شما تندروها بدانید که جهنم جای کفار است، جای کسانی است که نمی‌توانند برای حرف‌های‌شان شواهد درست بیاورند. آن‌هایی که نمی‌توانند شاهد بیاورند جهنمی هستند.

وی با بیان این‌که «ما در مجلس هم همین مشکل را داریم و گاهی برخی صحبت‌ها بدون شواهد درست اظهار می‌شود» اظهار کرد: ما مردم ایران باید بدانیم که اگر حرف درست می‌زدیم آن موقع نظارت‌ها هم درست می‌شد و اگر همه درست کار را انجام می دادند کسی نمی‌توانست خلاف کند و یا خلاف برود. شما به عنوان نماینده مردم باید مشکل مردم را حل کنید و اگر بتوانید مشکل را حل کنید توانسته‌اید نظام و ولایت فقیه را تثبیت کنید نه این‌که هرکدام‌تان بیایید حرف‌تان را بزنید و بروید و بحران‌ها پشت بحران‌ها برای کشور بوجود بیاید و یک مشکل هم از کشور حل نشود.

وی تصریح کرد: اگر امروز دغدغه شما و دلواپسی شما جوانان باشد که با فوق لیسانس و دکترا در خیابان‌ها ولگردی می‌کنند ما مقصریم که فقط پشت تریبون‌ها حرف زده‌ایم و کار نکرده‌ایم و با فریاد می‌گویم بدانیم ما زمانی می‌توانیم در مقابل جهان حرف بزنیم که وحدت را در جهان ایجاد کنیم نه این‌که همواره بر سر چپ و راست دعوا کنیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: داعشی‌ها مگر چگونه بوجود آمده‌اند؟ آن‌ها از دل اختلافات بیرون آمده‌اند؛ ابتدا مسلمانان اروپا را به کشورهای عراق و سوریه تخلیه کردند و سپس با تفرقه میان مسلمانان سوریه و عراق وادار کردند که یکدیگر را به بهانه بهشت بکشند. این درحالی است که اسرائیل و آمریکا پیروز این میدان‌ها و نبردها هستند.

وی افزود: ما در مسائل سیاسی در کشورمان به جای دست به دست هم دادن دعوا کرده‌ایم، مگر علی(ع) نگفت من هر حرفی که می‌زنم گردنم را برای آن گرو می‌گذارم و مگر نگفت آن‌چه تقواست و در راستای تقواست درست است و مگر همین حضرت علی(ع) نگفت اگر با یکدیگر مشکل دارید و تقوا را نمی‌فهمید به خانه‌های‌تان برگردید و توبه کنید و اگر قرار است کسی را بزرگ بدانید خدا را بزرگ بدانید و غیر از خود کسی را ملامت نکنید.

وی به تندروها گفت: بر طبل تفرقه زدن فقط هیزم را برای آمریکا و اسرائیل آماده کردن است و شماهایی که مرگ بر این و آن می‌گویید و بیخودی شعار می‌دهید بدون این‌که شواهدی داشته باشید باید قلب‌ها،‌ چشم‌ها و دهان‌تان در دنیای دیگر پاسخگو باشد.

پزشکیان درباره بسیجی بودن گفت: مملکت را فقط بسیج نجات می‌دهد اما بسیجی که علم و دانایی و پویندگی داشته باشد. ما همه مردم کشور باید بسیج شویم تا مملکت درست شود و بسیج همه مردم این مملکت هستند وکسی نمی‌تواند آن را مصادره کند. و هیچ کسی در اختلاف موفق نیست.

وی تاکید کرد: شما به عنوان دانشجو برای حرف زدن باید از شواهد و ابزارها استفاده کنید و بعد حرف بزنید و سعی کنید حرف درست را به عنوان شاخص قرار دهید. چپ و راست روی نقاط مشترک یکدیگر دست بگذارند نه نقاط اختلاف یکدیگر. برنامه و قانون باید ما را مورد قضاوت قرار دهد. اختلافات اصولگرا و اصلاح‌طلب از آن‌جایی شروع می‌شود که ما جلوی قانون سرکج نمی‌کنیم و مطیع قانون نیستیم. باید به قانون تمکین کنیم تا مملکت پیش برود.

بنا بر گزارش ایسنا از اصفهان، پزشکیان در باره ی شعار مرگ بر فتنه گر که در زمان قرائت پیام خاتمی به این مراسم از سوی اقلیتی سر داده شد، خاطرنشان کرد: شما نسبت به فتنه‌گری افرادی که مرگ بر آن‌ها اعلام می‌دارید شواهد بیاورید که اگر شواهدتان درست بود بنده جلوی شما سرخم می‌کنم.

 

 

 

828 نمایش

نظر دادن