تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1393 ساعت 18:00

گسترش اعتراضات فرگوسن به ده‌ها شهر آمریکا

يک روز پس از تبرئه پليسی که با شليک به سوی یک جوان ۱۸ ساله سياهپوست او را در شهر فرگوسن ایالت میسوری کشته بود، معترضان به اين حکم، سه شنبه، چهارم آذر ماه، در ده‌ها شهر آمريکا از جمله واشینگتن، نیویورک، بوستون و لس آنجلس دست به تظاهرات زدند.

معترضان در برخی از شهرهای آمريکا اقدام به مسدود کردن پل‌ها، تونل‌ها و اتوبان‌ها کردند. به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تظاهرات و اعتراض در اکثر شهرها صلح آميز بوده است.

در پی ناآرامی‌های دوشنبه در شهر فرگوسن آمريکا، بيش از دو هزار و دويست تن از نيروهای گارد ملی، روز سه‌شنبه، در اين شهر و نواحی اطرافش مستقر شدند. روزنامه گاردین، چهارشنبه، نوشت که صدها سرباز گارد ملی در حال ترک فرگوسن بوده و جای خود را به نیروهای پلیس می دهند.

پس از تبرئه پليسی که با شليک به سوی جوان ۱۸ ساله سياهپوست او را در شهر فرگوسن کشته بود، اعتراضات خيابانی در اين شهر آغاز شد. اين افسر پليس مردادماه گذشته، مايکل براونِ ۱۸ ساله را با شليک ۱۲ گلوله کشته بود.

به گفته پليس، در ناآرامی‌های دوشنبه در شهر فرگوسن چندين ساختمان به آتش کشيده شد. در جريان اين اعتراضات پليس بيش از ۶۰ نفر را به اتهاماتی از قبيل سرقت و در اختيار داشتن سلاح‌های غيرقانونی بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، پليس فرگوسن می گويد تعداد معترضان سه شنبه کمتر بوده و نيروهای پليس کنترل بيشتری بر اوضاع داشتند.

پليس فرگوسن می افزايد ۴۴ نفر طی روز سه شنبه بازداشت شدند و يک خودروی پليس نیز به آتش کشيده شد.

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، ضمن محکوم کردن خشونت، اقدامات خرابکارانه را جرم خوانده است. اوباما خواستار گفت‌وگو شده است.

592 نمایش

نظر دادن