تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1393 ساعت 17:40

تاكید مطهری بر اظهارات امروزش در مجلس

علی مطهری با وجود اینكه اظهارات امروزش در صحن علنی مجلس از سوی علی لاریجانی، «ناجوانمردانه»! ارزیابی شد، بار دیگر بر دیدگاهش مبنی بر رویكرد دوگانه اصولگرایان مجلس با وزرای پیشنهادی تاكید نمود.

 نماینده تهران در مجلس با بیان این که باید رای مجلس به فرهادی را به فال نیک بگیریم گفت: مجلس به راحتی حرف فرهادی را پذیرفت که این نشان دهنده تناقض است. اما باید آن را به فال نیک می‌گیرند چون یک گام از افراطی‌گری دور شده‌اند. زیرا من این موضوع را فتنه‌گری نمی‌دانم

علی مطهری که امروز در مخالفت با محمد فرهادی نطق کرد، در جمع خبرنگاران توضیح داد: حالا چه اتفاقی افتاده است که امروز همه رای مثبت می‌خواهند بدهند ولی در گذشته این همه بهانه‌گیری می‌کردند. در واقع در مخالفت به نوعی از مجلس و گفتمان اصولگرایان دفاع کردند. نماینده تهران،‌ ری،‌ شمیرانات در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا فرهادی پیشنهادی به اعضای کمیسیون آموزش و پرورش داده که رای آن‌ها را جلب کند گفت: من در این باره اطلاع دقیقی ندارم اما به هر حال ممکن است این دوستان احساس کرده باشند که مدیران وزارت علوم باید با نظر آن‌ها انتخاب شوند و این نمایندگان اطمینان پیدا کردند که افراد مورد نظر خود را در وزارت علوم به کار گمارند.

وی تاکید کرد: لابد چنین چیزی بود که مجلس موضوع فتنه را این بار برای رای اعتماد فرهادی مطرح نکرده است. علی مطهری درباره احتمال لابی نمایندگان در خصوص بورسیه‌ها با وزیر علوم گفت: از جزئیات موضوع بورسیه‌ها و روند بررسی آن‌ها در آینده مطلع نیستم. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیش بینی خود را با حضور فرهادی در وزارت علوم عنوان کرد و گفت: فکر می‌کنم با حضور فرهادی در دانشگاه‌ها تنش کمتر خواهد شد و رای‌ای که امروز مجلس داد یک گام به جلو بود.

وی در ادامه تشریح کرد: به عبارتی یک نقطه مثبت از این جهت معلوم شد که مجلس یا از این که فتنه خط قرمز است عبور کرده است یا اینکه برداشت درستی از این موضوع دارد و از این به بعد نامه‌نگاری در اعتراض به ظلمی که در آن ایام شد را فتنه تلقی نمی‌کند باید از مجلس برای این گام به جلو تقدیر کرد.در واقع یک گام از تندروی و افراطی‌گری به دور شده است.

علی مطهری همچنین درباره اینکه گفته می‌شود فرهادی به خاطر اینکه رای جمع کند نامه‌ای را که نوشته انکار کرده است گفت: شکی بر آن نیست که وی این نامه را نوشته است و اگر گفته امضاء نکرده‌ام یا خبری نداشتم مجلس باید طبق برخوردی که با موارد قبلی داشت سخنان وی را نمی‌پذیرفت چون وزرای پیشنهادی قبل گفته بودند خبر ندارند اما مجلس می‌گفت شما باید همان زمان آن را تکذیب می‌کردید.

نماینده تهران، ری، شمیرانات ادامه داد: اما این بار مجلس به راحتی حرف فرهادی را پذیرفت که این نشان دهنده تناقض است. ولی آن را به فال نیک می‌گیرند چون یک گام از افراطی‌گری دور شده‌اند. زیرا من این موضوع را فتنه‌گری نمی‌دانم.

967 نمایش

نظر دادن