تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آذر 1393 ساعت 12:00

واکنش یک روزنامه به انتشار فیلم عزاداری شبیه "رقص"

در حالی که چند روزی است فیلم عزاداری شبیه رقص در یکی از خیابان‌های تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، امروز روزنامه جمهوری اسلامی با توصیف این فیلم به انتقاد از آن پرداخت.

به گزارش آخرین نیوز، این روزنامه در ستون جهت اطلاع خود نوشت:

«در یکی از محافل مذهبی تهران، تعداد معدودی از عزاداران با سبک جدیدی به سینه‌زنی پرداخته‌اند که نه تنها هیچ شباهتی به سینه‌زنی ندارد بلکه نوعی رقص محسوب می‌شود! در فیلمی که از این محفل به شبکه‌های مجازی راه یافته، فضای مجلس سیاهپوش شده دیده می‌شود و شعارهای عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز بر دیوارهای آن نصب گردیده و مداح جلسه اشعاری را با آهنگ خاصی می‌خواند که عزاداران منطبق با آن آهنگ در داخل مجلس دایره‌وار به حرکت در می‌آیند و به جای سینه زدن با بلند کردن یک پا و بردن دست‌ها به بالای سر و کوبیدن آنها به یکدیگر بدن خود را به حرکت در می‌آورند و بعد از یک قدم جلو رفتن هر دو نفر از آنها رو به روی هم قرار می‌گیرند و دست‌های خود را درحالی که تا جلوی شکم‌هایشان پائین می‌آورند بار دیگر آنها را به هم می‌کوبند. این حرکت، در طول مدت باصطلاح عزاداری تکرار می‌شود و کسانی که این حرکت را انجام می‌دهند دایره‌وار در صحنه می‌چرخند. به نظر می‌رسد نظارت بر عزاداری‌ها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور جلوگیری از انحراف ضروری است.»

به گزارش آنا، نقد برخی عزاداری‌های عجیب در یکی هفته گذشته شدت گرفته که مهمترین آن از سوی حسن رحیم پور ازغدی در نطق پیش از خطبه نماز جمعه تهران انجام شد که از شبکه اول سیما هم پخش شد.

وی از جمله با اشاره به برخی که زمزمه می‌کنند: «رقاصم و رقاصم/ رقاصه عباسم» خطاب به آنها گفت، رقص واقعی را شهدا در میدان‌های نبرد دفاع مقدس انجام دادند، نه کسانی که چنین حرکاتی می‌کنند.

1523 نمایش

نظر دادن