تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 آذر 1393 ساعت 21:00

«نبرد نهایی» در سوریه/ تجاوز به زن مقابل چشمان شوهر!

ورود ارتش سوریه به کوی السکن الشبابی و تنگ‌تر شدن محاصره تروریست‌ها در حلب، تجاوز به زن مقابل چشمان شوهر، تدارک برای «نبرد نهایی» و اظهارات مقام روس مبنی بر اینکه روابط مسکو و دمشق به سطح تازه ای رسیده، گزیده اخبار سوریه در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، تحولات میدانی سوریه در مقابله با تروریست ها در این کشور به این شرح است.

حمله تکفیری‌ها به نبل و الزهراء، چهارمین روز پیاپی/ ادامه عملیات ارتش در حلب

نقشه شهرهای نبل و الزهرا در سوریه
حمله گروهک‌های تروریستی تکفیری به دو شهرک شیعی‌نشین «نبل» و «الزهراء» برای چندمین روز متوالی در حالی ادامه دارد که در طرف مقابل ارتش سوریه نیز از عملیات خود با هدف تکمیل محاصره تروریست‌ها در بخش شرقی شهر حلب دست نکشیده است.


گروهک‌های تروریستی مسلح تکفیری، حمله گسترده‌ای را علیه دو شهرک شیعی‌نشین «نبل» و «الزهراء» در ریف حلب که بیش از 2 سال است در محاصره این گروه‌ها قرار دارد، آغاز کردند.

حمله این گروهک‌ها از جمله «جبهه النصره» از روز 20 اکتبر آغاز شد و تاکنون همچنان ادامه دارد. اوج این درگیری‌ها شامگاه شنبه گزارش شده که در آن گروهک‌های ارتش آزاد، گردان التوحید، جبهه النصره و ارتش مجاهدین مشارکت دارند و از چهار محور شرقی، غربی، جنوبی و شمالی صورت می‌گیرد، اما محور اصلی این حمله محور شرقی است که در مسیر شهرک «بیانون» قرار دارد.

منابع خبری نزدیک به گروهک‌های تروریستی مسلح اگرچه از تسلط این گروهک‌ها بر منطقه «المعامل» در جنوب شهرک «الزهراء» سخن می‌گویند، اما تا کنون این خبر تائید نشده و برخی منابع آن را تکذیب کرده اند.

حمله به شهرک‌های نبل و الزهراء از سمت «مزرعه الحلبی» در شمال شهرک نبل آغاز شد و از محورهای «مایر – الدوار»، «الزیاره – الزیدیه»، «بیانون و مایر – الزهراء شرقی» استفاده کردند.

برابر اعلام گروهک‌های تروریستی هدف از حمله از این محور تسلط بر بخش شرقی شهرک الزهراء است که میان دو شهرک بیانون و مایر قرار دارد تا به این طریق امکان دستیابی آنها به مسیر مرتبط به منطقه «حندرات» که در حال حاضر شاهد درگیری‌های شدید و سخت است و شهرک مایر و از آنجا شهرک‌های «حیان» و «بیانون» فراهم شود.

گزارش‌های میدانی تاکید می‌کند که نیروهای دفاع ملی متشکل از اهالی دو شهرک شیعی‌نشین نبل و الزهراء در برابر حمله حدود یک هزار تروریست مسلح که اغلب آنها وابسته به جبهه النصره هستند، مقاومت می‌کنند، تروریست‌هایی که تلاش دارند، از محور شرقی به سمت نبل و الزهراء پیشروی کنند و به همین دلیل این محور کانون درگیری‌ها در منطقه به شمار می‌آید که شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای دفاع محلی نبل و الزهراء با عناصر تروریستی است و تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها شده است.

 

بروز اختلاف میان تروریست‌ها

منابع میدانی سوری در نبل و الزهراء از بروز نخستین اختلاف ها میان گروهک‌های تروریستی تکفیری شرکت کننده در حمله به این دو شهرک شیعی خبر می‌دهند.

این منابع در این خصوص توضیح دادند که دو گروهک «ابو قتیبه» و «الشیخ» به علت درخواست کمک گروهک اول از گروهک دوم و مخالفت گروهک دوم با این درخواست، با یکدیگر درگیر شده‌اند.


تدارک برای «نبرد نهایی» در سوریه

 

نقشه سوریه

منابع سوری از تدارک ارتش سوریه برای آغاز عملیات آزادسازی شهر «خان‌شیخون» در ریف جنوبی ادلب خبر می‌دهند، نبردی که به اذعان بسیاری از گروهک‌های تروریستی مسلح، آغازی بر پایان آنهاست.

ورود ارتش سوریه به کوی «السکن الشبابی»/ تنگ‌‌تر شدن محاصره تروریست‌‌ها در حلب

نقشه شهر اسکن الشبابی

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات‌های خود در شهر حلب، وارد کوی «السکن الشبابی» شده تا به این ترتیب حلقه محاصره گروهک‌های تروریستی مستقر در بخش شرقی حلب را تنگ‌تر کنند.

دو نظامی سابق انگلیس به درگیری‌ها در سوریه پیوستند

دو تبعه انگلیسی که گفته می شود از سربازان سابق ارتش این کشورند،‌ به درگیری‌ها میان نیروهای کُرد سوری در شهر «عین العرب» (کوبانی) با گروهک داعش پیوستند.

«جبهه النصره» کشیدن سیگار در شرق لبنان را ممنوع کرد

آتش زدن سیگار به دست تروریست ها

گروهک تروریستی «جبهه النصره» که از سه ماه گذشته از خاک سوریه به مناطق اندکی از ارتفاعات مرزی شرق لبنان نفوذ کرده است، کشیدن سیگار در «وادی حمید»‌ عرسال را ممنوع کرد.

تجاوز به زن جلوی چشمان شوهر تا ساخت مجسمه یزید برای هتک حرمت حرم حضرت زینب‌(س)

 

شیخ جابر رجبی، مسئول ارتباطات و امور رسانه‌ای گروه عصائب عراق، از فعالیت‌‌های گروه تروریستی داعش از جمله تجاوز به زنان در مقابل چشمان شوهرانشان و ساخت مجسمه یزید برای هتک حرمت حرم حضرت زینب کبری (س) در این کشور گفت و از ایرانیان خواست به هر نحوی به مردم عراق کمک کنند.


پایان نخستین دوره آموزش نظامی کودکان داعش/ بازتاب‌های روانی‌-‌اعتقادی استفاده ابزاری داعش از کودکان

 

کودک داعشی


گروهک تروریستی تکفیری «داعش» در حالی از پایان اولین دوره آموزش نظامی کودکان در این گروهک خبر داد که تشکیل چنین گروه‌هایی بیش از آنکه بازتاب‌های نظامی در برداشته باشد، بازتاب‌هایی روانی - اعتقادی از خود در منطقه و عرصه بین‌المللی بر جای می‌گذارد.


منابع محلی سوری در شهر رقه، در شمال سوریه تصریح کردند که صدها کودک ربوده شده به دست گروهک تروریستی تکفیری «داعش»  و همچنین کودکانی که پدران و برادران آنها در این گروهک فعالیت دارند، آموزش‌های نظامی خود را در مناطق حضور و فعالیت داعش و در راس آنها به پایان رساندند.

این منابع تاکید می‌کنند که در میان این کودکان که سن آنها فراتر از 10 سال به نظر نمی‌رسد، کودکان ربوده شده ایزدی عراقی نیز مشاهده می‌شوند که برآورد می‌شود، شمار آنها به 1500 کودک برسد.

این درحالی است که داعش نیز تصاویری از اردوگاه‌های آموزشی این کودکان و مراحل مختلف آموزش نظامی آنها در پایگاه‌ها و صفحات مختلف اینترنتی منتشر کرد.

در این تصاویر کودکان با پوشش سیاه مجهز به سلاح‌هایی نشان داده شده‌اند که طول آنها از قدشان بلندتر است. این کودکان علاوه بر آموزش‌های عادی نظامی، آموزش مبارزه زیر زمین را هم می‌بینند، به گونه‌ای که بخشی از آموزش‌های آنها در تونل‌های زیر زمینی تنگ و تاریکی می گذرد که داعش آنها را در این اردوگاه‌ها دایر کرده است.

تحولات سیاسی

مقام روس: روابط مسکو و دمشق به سطح تازه ژئوپولتیک رسیده است


نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه پس از دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه در دمشق، اعلام کرد، روسیه مواضع خود را در جهان عرب تقویت کرده و به بازیگر مستقلی در خاورمیانه تبدیل شده است.

4489 نمایش

نظر دادن