تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 آذر 1393 ساعت 11:20

برف مدارس آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تعطیلی برخی مدارس آذربایجان شرقی بر اثر بارش برف در روز سه شنبه خبر داد.پاشایی در ادامه همچنین گفت: در صورت ادامه بارش ها احتمال تعطیلی مدارس در شیفت بعد از ظهر نیز وجود دارد .

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر ، جعفر پاشایی با اشاره به اینکه با ورود سامانه جوی قوی به استان و شروع بارش شدید برف در برخی شهرستان ها مدارس در روز سه شنبه تعطیل است، افزود: مدارس پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهرستان ورزقان به علت برودت شدید هوا و بارش برف و باران در نوبت صبح تعطیل شده است.

وی سپس با بیان این مطلب که در دیگر بخش های استان نیز بارش برف از شب گذشته شروع شده، گفت: مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی در شهر خاروانا نیز در روز سه شنبه تعطیل است.

پاشایی در ادامه همچنین گفت: در صورت ادامه بارش ها احتمال تعطیلی مدارس در شیفت بعد از ظهر و سایر شهرها نیز وجود دارد که در صورت تحقق این امر اخبار مربوط به آن از طریق رسانه ها به دانش آموزان انتقال داده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی، پیامد سامانه بارشی که از جنوب غرب وارد کشور شده است  در برخی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشو با بیان این که سواحل شمالی کشور بویژه غرب دریای خزر نیز با فعالیت بخش دیگری از این سامان، بارش باران و در ارتفاعات آن بارش برف خواهند داشت، اظهار کرد: امروز سه شنبه بارش ها در ارتفاعات زاگرس مرکزی شدیدتر خواهد بود. همچنین مناطق جنوب غرب، غرب، شمال غرب، جنوب، مرکز، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر نیز بارندگی خواهند داشت که بارش برف شمال غرب و مناطق کوهستانی و مرتفع واقع در رشته کوه زاگرس و البرز را بطور گسترده ای در بر خواهد گرفت.

وی افزود: با حرکت این سامانه به سمت شرق بیشترین فعالیت آن در روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور قرار می‌گیرد و بتدریج از میزان ابرناکی در نیمه غربی در این روز کاسته خواهد شد و از انتهای این روز این سامانه از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.

به گفته وی، دریای خزر روزهای دوشنبه و سه شنبه بویژه در سواحل استان گیلان به سبب وزش باد شدید طوفانی خواهد بود و از چهارشنبه شب بتدریج دریا آرامتر خواهد شد. همچنین خلیج فارس نیز امروز سه شنبه مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران امروز (سه‌شنبه) ابری درپاره ای نقاط بارش باران در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش بینی شده‌ است. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 3و 8 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری با بارش پراکنده بتدریج کاهش ابر پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 2 و 10 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور

سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: هم اکنون در استان‌های اصفهان، خوزستان، مرکزی، همدان، گیلان، یزد، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، قزوین، قم و غرب استان تهران بارش باران گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد:‌ در محورهای لردگان و بروجن در استان چهارمحال و بختیاری و محورهای بافت - سیرجان و شهربابک در استان کرمان بارش باران اعلام شده است.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی ادامه داد: هم اکنون در استان البرز باند جنوبی‌ آزادراه تهران - کرج و آزادراه کرج - قزوین (محدوده کرج) ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.

سرهنگ حمیدی در ادامه افزود: محور قم به گرمسار و شمشک به دیزین همچنان مسدود است.

 

970 نمایش

نظر دادن