تاریخ انتشار: جمعه, 30 آبان 1393 ساعت 18:56

پیشروی "ائتلاف واقعی ضد داعش"

فرمانده پلیس استان الانبار سرلشگر «کاظم فهداوی» امروز جمعه اعلام کرد: درگیری شدید بین نیروهای امنیتی در چهار محور استان الرمادی روی داده است. از سوی دیگر با ورود نیروهای امنیتی تازه نفس به بیجی امیدها برای آزادی باقی بخش‌های عراق افزایش یافت.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از شبکه خبر، وی افزود: نیروهای ارتش با پشتیانی  نیروهای پلیس محلی و نیروهای ضد ترورسیم و عشایر و بالگردهای عراقی توانستند مانع حمله تروریست ها  به این شهر شوند وتعدادی از تروریست ها را نیز به هلاکت برسانند .همچنین از «هیت» در غرب استان الانبار خبرها حکایت از آن دارد: نیروهای امنیتی، حکومت نظامی در این شهر اعلام کرده و آماده پاکسازی  این شهر از وجود تروریست ها می شوند . استان الانبار بزرگترین استان عراق است که در یک سال گذشته ، یکی از مناطق درگیری بین نیروهای عراقی وتروریست ها بوده است .

ارتش عراق

از سوی دیگر نیروهای ضدتروریستی که "گردان موصل" نام دارند با هدف برقرار امنیت در اطراف پالایشگاه به بیجی اعزام شد‌ه‌اند. یک مقام نظامی نیز گفته است نیروهای امنیتی پالایشگاه را به گورستانی برای داعش تبدیل کرده‌اند. پالایشگاه بیجی که برای پنج ماه در محاصره نیروهای داعش بود ، طی روزهای گذشته از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

نیروهای ارتش عراق

حدود ۲۰۰ هزار نفر در شهر بیجی زندگی می‌کنند و پالایشگاه بیجی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت عراق است و ۵۰ درصد نیازهای نفتی این کشور را تامین می‌کند. ظرفیت تولید روزانه این پالایشگاه بالغ بر ۳۰۰ هزار بشکه است.

بر اساس این گزارش استاندار ذیقار عراق از طرح امنیتی متشکل از 20 هزار نیروی امنیتی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش در حمایت از کاروان زائران امام حسین (ع) در روز اربعین طی روزهای آینده خبر داد. یحیی الناصری دیروز اعلام کرد کمیته عالی امنیتی استان ذیقار طرحی امنیتی را برای حفاظت از زائران متشکل از تشکیلات و سرویس های امنیتی ، اطلاعاتی ، هوایی ارتش ، بخش های خدماتی و بهداشتی آماده کرده است.

ناصری که ریاست کمیته عالی امنیتی استان ذیقار را نیز بعهده دارد گفت بیش از 20 هزار نیروی امنیتی در این طرح امنیتی مشارکت دارند و هماهنگی های مشترک با همه کاروان های حسینی در مسیرها به طرف استان های دیوانیه و المثنی و مسیر ورود به شهر کربلا صورت گرفته است. وی تصریح کرد نیروهای پلیس و ارتش تدابیر امنیتی در همه مناطقی که زائران حضور دارند جهت مقابله با هر نا امنی برقرار کرده اند.

تروریستهای داعش نیز روز پنجشنبه مسئولیت یک حمله انتحاری در شهر اربیل، مرکز کردستان عراق را به عهده گرفتند. داعش در بیانیه ای اعلام کرد «داعش از اینکه از گذرگاه های تحت کنترل کردستان عبور کرده و به قلب شهر اربیل رسیده، خرسند است ».

نامه حمله انتحاری داعش

تروریستهای داعش هویت عامل این حمله انتحاری را عبدالرحمان الکردی اعلام و خاطر نشان کرد وی یک کرد بوده است. به گفته مقامات محلی، عامل این حمله انتحاری روز چهارشنبه با کوبیدن خودرو خود به مرکز کنترل گذرگاه اصلی اربیل در جاده ای که به مقر دولت محلی کردستان عراق منتهی می شود، چهار نفراز جمله دو پلیس را کشت و حدود 30 نفر را نیز زخمی کرد.

این حمله بعد از حمله بیست و نهم سپتامبر سال 2013، مرگبارترین حمله در اربیل بود. در حمله بیست و نهم سپتامبر سال 2013 یک عامل انتحاری با خودرو مملو از مواد منفجره خود وارد مقر نیروهای امنیتی شد و با انفجار خودرو، هفت نفر را کشت و بیش از 60 نفر را نیز زخمی کرد.

1063 نمایش

نظر دادن