تاریخ انتشار: جمعه, 30 آبان 1393 ساعت 12:04

تهران، شهر هزاران خانه خالی!

دبیرکل اتحادیه مشاوران املاک کشور از سیر صعودی تعداد خانه‌های خالی در تهران همزمان با رکود در بازار خبر داد و گفت: تعداد خانه‌های خالی در تهران از 400 هزار واحد به 500 هزار واحد در سال جاری رسید.

خبرگزاری میزان: مصطفی قلی خسروی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست پیشگیری از افزایش تعداد خانه‌های خالی در تهران اعلام کرد: برای پیشگیری از خالی ماندن واحدهای مسکونی باید از ابزارهای مالیاتی خیلی قوی استفاده شود تا بخش زیادی از نابسامانی‌ها در بازار اجاره مسکن برطرف شود.

او ادامه داد:‌ بهترین راه برای شناسایی خانه‌های خالی و ممانعت از تداوم خالی بودن آنها این است که برای هر واحد مسکونی کد اقتصادی صادر شود. در صورتی که این اقدام انجام شود، در زمان خرید و فروش یا اجاره مشخص خواهد شد که واحد مسکونی چه مدتی خالی بوده است.

خسروی، با بیان این که در کل کشور آمارها از وجود یک میلیون واحد خالی از سکنه خبر می‌دهد عنوان کرد: این میزان نسبت به کل تقاضا ناچیز است. عرضه این میزان خانه در بازار مانند قطره ای در برابر دریا است که موج موقت ایجاد می کند اما اثر چندانی بر جای نمی گذارد.

خسروی در ادامه گفت : اگر چه ارزش سرمایه بلوکه شده در حوزه مسکن (خانه‌های خالی) برای اقتصاد ایران تکان دهنده است اما نکته مهم تر از آن، این است که چرا این حجم از سرمایه در خانه‌های خالی بلوکه شده است و صاحبان این حجم از سرمایه حاضر به سرمایه‌گذاری این حجم از دارایی در سایر حوزه‌ها چون تولید و سهام نیستند.

دبیرکل اتحادیه مشاوران املاک، در خصوص وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: هم اکنون در بازار مسکن شاهد رکود همراه با شیب کاهش قیمت هستیم به طوری که خریدار شرایط خرید را تعیین می‌کند نه فروشنده.

924 نمایش

نظر دادن