تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 آبان 1393 ساعت 21:30

آخرین وضعیت گزارش سقوط هواپیمای آنتونف

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس گفت: قرار بود که گزارش سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف که از طرف سازمان هواپیمایی کشور به مجلس ارائه شده برای بررسی بیشتر در اختیار اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار گیرد که بعد تصمیم گرفتیم گزارش نهایی به کمیسیون ارسال شود.

به گزارش شبکه خبر، رئیس کمیته حمل و نقل مجلس با تقدیر از ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور به پرونده سقوط هواپیمای آنتونف ۱۴۰ و ارسال گزارش این سانحه به قوه قضائیه، گفت: با توجه به اینکه جلسات علنی اخیر مجلس دو شیفته برگزار می‌شود، پرونده سقوط هواپیمای آنتونف تا هفته آینده در کمیسیون عمران مجلس تکمیل و گزارش نهایی آماده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،احمد جباری با یادآوری اینکه گزارش اولیه سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف از طرف سازمان هواپیمایی کشور به مجلس ارائه شده است، گفت: قراربود این گزارش برای بررسی بیشتر در اختیار اعضای کمیسیون عمران مجلس قرار گیرد که بعد از آن تصمیم گرفتیم گزارش نهایی به کمیسیون ارسال شود.

نماینده مردم بستک،بندرلنگه و پارسیان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه گزارش سقوط هواپیمای آنتونف به رئیس قوه‌قضاییه از سوی سازمان بازرسی کل کشور ، افزود: اینکه سازمان بازرسی کل کشور برای اولین بار در مورد چنین پرونده هایی ورود جدی داشته و گزارش ها را جمع بندی و به قوه قضائیه ارسال می کنند بسیار قابل تقدیر است.

عضو ناظر مجلس در کمیته بررسی سانحه سقوط آنتونوف 140 تصریح کرد: این دسته از گزارشهایی که به دنبال تعیین علت بروز وقوع حوادثی مثل سقوط هواپیما هستند باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود تا دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقاتی که ممکن است به علت سهل انگاری برخی افراد رخ دهد، نباشیم.

جباری با تاکید بر اینکه مقصرین بروز هر حادثه ای چه زمینی و چه هوایی باید شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد شود، ادامه داد: کمیته حمل و نقل مجلس گزارش نهایی در مورد سقوط هواپیمای آنتونوف در حال جمع بندی است و همانطور که گزارش سقوط هواپیمای جت فالکن در صحن علنی مجلس قرائت شد قطعا این گزارش هم در صحن قرائت و با مقصران بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس گزارش نهایی در مورد سقوط آنتونوف را به قوه قضائیه هم ارسال خواهد کرد، گفت: بررسی نهایی در این خصوص در کمیسیون عمران مجلس در حال انجام است و با توجه به اینکه جلسات علنی اخیر مجلس دو شیفته صبح و بعد از ظهر برگزار می شود، این بررسی‌ها تاهفته آینده تکمیل و گزارش نهایی آماده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص آخرین وضعیت گزارش سقوط هواپیمای آنتونف گفت: گزارش تکمیل شده و امروز یا فردا به رئیس قوه‌قضاییه تقدیم می‌شود.

1394 نمایش

نظر دادن