تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 آبان 1393 ساعت 16:30

خبر بد ... شکلات جهان در آستانه تمام شدن!

شرکت‌های تولید کننده شکلات "‪Mars‬" و"‪Barry Callebaut‬" اعلام کردند که استفاده مقادیر زیادی از شکلات توسط مردم ممکن است به تمام شدن این ماده غذایی در آینده نزدیک منجر شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست؛مسئولان این دو شرکت می گویند: "کشاورزان مقادیری کمتر از استفاده مردم کاکائو می‌کارند. از این رو ممکن است شاهد طولانی‌ترین دوره کمبود تولید شکلات طی ۵۰ سال آینده باشیم که این کمبود هر ساله بیشتر می‌شود."
 
بر اساس این گزارش؛ میزان تولید شکلات در سال گذشته ۷۰ هزار تن از میزان تولید کاکائو بیشتر شد و انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۰ به یک میلیون تن و در سال ۲۰۳۰ به دو میلیون تن برسد. 
 
یکی از مشکلات بزرگ در این زمینه، خشکسالی در غرب آفریقا است که در کاهش میزان تولید کاکائو، نقشی عمده ایفا کرد. ساحل عاج و غنا، ۷۰درصد از کاکائوی جهان را تولید می‌کنند. 
 
از سویی تمایل روز افزون مردم به خوردن شکلات یکی از عواملی به شمار می‌آید که می‌تواند به کمبود این ماده بینجامد. چین بزرگترین خریدار کاکائو در جهان است. 
 
اقبال زیاد مردم به شکلات تلخ، یکی دیگر از دلایل کمبود تولید شکلات به شمار می‌آید چرا که تولید آن نیازمند مقادیر بیشتری از کاکائو در مقایسه با شکلات عادی است. شکلات عادی نیازمند ۱۰درصد کاکائو است در حالی که شکلات تلخ حاوی ۷۰درصد کاکائو است. شاید همه این‌ها افزایش قیمت شکلات به میزان ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۲ را توجیه کند. 
 
گفتنی است، برای حل این مشکل، گروهی تحقیقاتی در آفریقای مرکزی اقدام به تلاش برای غنی سازی درختانی کرده است که ۷ برابر درخت‌های سنتی، کاکائو تولید می‌کند.

 

1246 نمایش

نظر دادن