تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آبان 1393 ساعت 10:20

ادعای داعش در به دام انداختن پهپاد ایرانی +عکس

با توجه به اینکه پهپادهای بدون سرنشین برای حمله به داعش در آسمان عراق به پرواز در می‌آیند، اکنون این گروه ادعا می‌کند که یکی از پهپادهای ایرانی را به دام انداخته است.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست»، جنگجویان داعش ادعا می‌کنند که تونسته‌اند یکی از پهپاد‌های ایران را به دام بیندازند؛ داعش از اوایل بامداد امروز، عکس‌های این پهپاد را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

این گروه اعلام کرده است که پهپاد ایرانی را در استان دیاله عراق سرنگون کرده است.

«کریستوفر هارمر» کارشناس «موسسه مطالعات جنگ»  آمریکا اعلام کرد، عکس‌های منتشر شده از این پهپاد، نشان می‌دهد که 100 درصد متعلق به آمریکا یا ناتو نیست.

هارمر تصریح کرد: پهپادی که داعش ادعای به دام انداختن آن را کرده است، بسیار شبیه به پهپاد «مهاجر-4» ایران است.

به گفته وی حضور پهپاد ایران در داخل خاک عراق نشان می‌دهد که ایران با داعش درگیر شده است.

پیش از حضور داعش در عراق، ایران نقش مهمی در داخل خاک عراق ایفا کرده و عملیات نظامی مستقیم خود را در داخل این کشور انجام داده است.

پهپادهای ایران علاوه بر حمایت از دولت و مبارزان شیعه در عراق، در کنار پهپادهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف، از اوایل تابستان امسال در آسمان عراق شروع به گشت‌زنی کردند.

اگر داعش واقعا توانسته باشد پهباد مهاجر-4 را به دام بیندازد، این نخستین باری نیست که آنها تجهیزات نظامی دشمنانشان را می‌ربایند.

نیروهای داعش در سوریه، اخیرا محموله‌های سلاح های آمریکایی را که قرار بود به دست مخالفان کرد سوریه برسد، کشف و ضبط کردند.

 هارمر به این موضوع تاکید کرد که داعش توانسته است، توانایی خود در ساقط کردن بالگردها و جنگنده‌های سوریه را هم نشان دهد.

وی افزود: فرض کنیم که پهبادی به دست داعش افتاده است، اما آنها بدون داشتن تجهیزات مناسب برای تعمیر و راه‌اندازی پهپاد «مهاجر-4»، نمی‌توانند کاری کنند و فقط می‌توانند با آن عکس یادگاری بگیرند.

هارمر گفت: اگر داعش بتواند واحد فرماندهی و کنترل پهپاد را در اختیار بگیرد، یک یا دوبار می‌تواند از آن استفاده کند اما این گروه نمی‌تواند از پهپاد به طور موثر استفاده کند.

کارشناس موسسه مطالعات جنگ آمریکا خاطرنشان کرد: بعید است که داعش بتواد کنترل پهپاد مهاجر-4 را در دست بگیرد و به احتمال زیاد، از آن به عنوان یک پهپاد انتحاری برای نابودی یک هدف مهم استفاده می‌کند.

7065 نمایش

نظر دادن