تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 آبان 1393 ساعت 21:30

شبنامه علیه نیلی را یک عضو پایداری تهیه کرده بود!

یک نماینده مجلس که نخواست نامش ذکر شود به خبرنگار پارلمانی آنا گفت که شبنامه‌ای که قرار بود روز چهارشنبه علیه وزیر پیشنهادی علوم در میان نمایندگان توزیع شود و با واکنش علی لاریجانی مواجه شد، از سوی یک عضو جبهه پایداری تهیه شده بود.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرگزاری آنا، صبح روز چهارشنبه 7 آبان ماه در میان جلسه بررسی صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی، ناگهان علی لاریجانی به برخی از نمایندگان تذکر داد که نامه‌ای را در مجلس پخش نکنند چرا که توزیع نامه نیاز به اجازه هیئت رئیسه دارد.

در این جلسه مخالفان وزیر پیشنهادی علوم مدام از ارسال نامه‌ای در سال 88 به رهبر معظم انقلاب از سوی محمود نیلی سخن می‌گفتند و آن را ملاک سنجش عملکرد وی قرار داده بودند. در همین راستا یکی از نمایندگان وابسته به جریان پایداری در مخالفت با وزیر پیشنهادی از این نامه در جلسه علنی مجلس پرده برداشت و گفت: سوابق فتنه و دخالت آقای نیلی احمدآبادی پیش ما هست و فیلمی هم در این زمینه آماده شده که نشان می‌دهد وی در سال 88 در جمع دانشجویی حضور داشته و به همراه اغتشاش‌گران نامه‌ای به رهبری نوشته است مبنی بر اینکه حمله به دانشگاه از سوی بسیجیان در مقابل اغتشاش، منسوب به تشکیلات مربوط به شما است.»

در همین زمینه یکی از نمایندگان مجلس که نخواست نامش ذکر شود در گفت‌وگو با آنا ضمن ابراز بی‌اطلاعی از محتویات شب‌نامه مذکور، درباره عامل توزیع نامه در مجلس گفت که یک عضو جبهه پایداری قصد داشت که این نامه را در مجلس پخش کند.

در همین راستا یکی دیگر از نمایندگان مجلس به آنا خبر داد که این عضو جبهه پایداری حتی قصد توزیع سی‌دی حاوی فیلم علیه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری را داشت که با تذکر علی لاریجانی رئیس مجلس مواجه شد و از توزیع آن جلوگیری بعمل آمد.

در همین زمینه یکی از روزنامه‌های صبح امروز نوشت که محتویات این نامه سه صفحه‌ای شامل «حضور نیلی در بین دانشجویان معترض»، «نامه سال 88 به مقام معظم رهبری»، «عدم رعایت حجاب توسط زیردستان وی»، «عزل مدیران انقلابی و مذهبی»، «اختلاط دختر و پسر در دوران مدیریت ایشان»، «اعمال تبعیض نسبت به تشکل‌های دانشگاهی»، «برگزاری افطاری حزب کارگزاران در باشگاه کارمندان دانشگاه تهران» و موارد دیگری از این دست بوده است.

از آنجایی که جریان پایداری، مخالف سرسخت دولت یازدهم و حسن روحانی است از هر ابزاری که در اختیار دارد برای ضربه به دولت استفاده می‌کند. پیش از این نیز مهدی کوچک‌زاده، از اعضای جبهه پایداری در مجلس، در جریان جلسه استیضاح رضا فرجی‌دانا، شبنامه‌ای را علیه رئیس جمهوری پخش کرده بود که انتقادات زیادی را به همراه داشت.

در همین زمینه بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه گفته بود که با بررسی‌ها مشخص شد که ضرغام صادقی عضو هیئت رییسه مجلس به اعتماد محمد دهقان دیگر عضو هیئت رییسه اجازه توزیع این شبنامه در صحن علنی مجلس را داد. دهقان، منشی هیئت رییسه مجلس به صادقی اطمینان داده بود که مطالب این شبنامه از سامانه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری برداشته شده است و مشکلی برای توزیع آن وجود ندارد.

پس از این توزیع شبنامه بود که نعمتی خبر از آن داد که اعضای هیات رییسه مجلس تصمیم گرفته‌اند که در موارد اینچنینی برای توزیع هر برگه‌ای در صحن علنی مجلس، با رئیس جلسه هماهنگی لازم صورت بگیرد تا موارد اینچنینی پیش نیاید.

پس از این تصمیم، دیگر نمایندگان نمی‌توانند بدون اجازه رئیس جلسه و اعضای هیئت رئیسه، نامه‌ای را در مجلس پخش کنند.

933 نمایش

نظر دادن