تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 آبان 1393 ساعت 20:45

"یهودا گلیک" کیست؟

نام یهودا گلیک خاخام تندروی یهودی در یاد و خاطره ملت فلسطین به عنوان طراح تعرضات به مسجد مبارک الاقصی ثبت و ضبط شده است، وی با تکرار طراحی تعرضات به مقدسات اسلامی در شهر قدس همواره احساسات مسلمانان را جریحه دار می کرد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یهودا گلیک شب گذشته به هنگام ترک کنفرانسی خبری در مرکز بگین در قدس اشغالی از سوی یک فرد موتور سوار از فاصله نزدیک هدف گلوله قرار گرفت.

گلیک از مسئولان گروهک موسوم به "هیات امنای جبل الهیکل" است که همواره یهودیان را به تعرض به مسجد الاقصی تحریک می کرد. وی جزء برجسته ترین خاخام های تندرو اسرائیلی به شمار می رود.

گلیک 48 سال داشت و در شهرک یهودی "عنتئیل" واقع در شهر الخلیل سکونت داشت.

وی با این ادعا که از حق یهودیان در زمینه انجام آیین های تلمودی حمایت می کند، می کوشید خودش در جامعه صهیونیستی مطرح سازد.

بنا به گزارش کانال 2 تلویزیون اسرائیل، وی عضو حزب صهیونیستی "لیکود" بود که در ایجاد انجمن رهبری شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری نقش آفرینی کرد.

وی پست های کلیدی مهمی را برعهده داشت که از جمله آنها اینکه به مدت 10 سال در وزارت جذب مهاجران فعالیت کرد، وی مدتی مدیریت مرکز "هویت یهودی" و شورای منطقه ای شهرک عسقلان را بر عهده داشت.

وی همواره از اعضای کنست و نخست وزیر اسرائیل به خاطر عدم اهتمامشان به آنچه که به اصطلاح حق یهودیان در زمینه انجام آیین های تلمودی خوانده می شود، انتقاد می کرد.
گلیک به همراه موشه ویگلن راهپیمایی هایی را برای ورود صهیونیست ها به مسجد الاقصی برگزار می کرد.

1487 نمایش

نظر دادن